همایش خودروهای کلاسیک در کرمان برگزار می‌شود

معاون گردشگری کرمان از برگزاری همایش خودروهای کلاسیک با همکاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی خبر داد.

به گزارش میراث آریا، محمد حسین تجلی گفت: با فراخوان انجام شده از سوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی کرمان، گردهمایی ماشین‌های کلاسیک روز جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ در محل تله‌کابین ملل کرمان برگزار می‌شود.

معاون گردشگری کرمان افزود: برگزاری این رویداد در کنار ایجاد فرصت دیدن برای علاقه‌مندان این حوزه امکان بیشتر آشنایی شهروندان کرمان با خودروهای تاریخی و کلاسیک فراهم می‌سازد.

او در ادامه بیان کرد: با پیگیری و هماهنگی انجام شده از طرف مهدی ایرانمنش، مسئول کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و علی‌رضا نیک‌نفس مسئول انجمن وسایل نقلیه تاریخی این کانون، مسیر پلاک‌گذاری خودروهای تاریخی و کلاسیک با عمر بالای ۳۰ سال هموار و در استان انجام خواهد شد و از تمام دارندگان این دسته از خودروها که تا کنون موفق به اخذ پلاک نشده، دعوت می‌شود برای طی مراحل پلاک‌گذاری اقدام کنند.

تجلی اظهار کرد: از آنجا که محدودیت تردد خودروهای با پلاک تاریخی با مصوبه‌های جدید برداشته شده و این خودروها نیاز به اخذ معاینه فنی برای پلاک‌گذاری ندارند، فرصتی مناسب برای دارندگان خودروهای کلاسیک ایجاد شده که با مراجعه به کانون جهانگردی اتومبیلرانی استان کرمان و از طریق انجمن وسائل نقلیه تاریخی، مراحل اخذ پلاک خود را انجام دهند.

برگزاری دوره‌های آموزش تعمیر و نگهداری خودروهای کلاسیک

علی‌رضا نیک‌نفس مسئول انجمن وسایل نقلیه تاریخی کرمان گفت: انجمن خودروهای تاریخی استان کلیه مشاوره‌ها و نیازسنجی‌ها برای خرید، بازسازی و پلاک‌گذاری ارائه می‌شود و به خریداران این خودروها توصیه کرده که قبل از خرید نسبت به اخذ مشاوره اقدام کنند.

او افزود: چندین فراخوان برای دعوت از متخصصان بازسازی خودروهای کلاسیک در رشته‌های برق، موتور، بدنه و تزئینات انجام شده که متاسفانه در سطح استان متخصصان معدودی وجود دارد و برای این رفع این محدودیت در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی پرورش نیروهای متخصص در این حوزه هستیم.

مسئول انجمن وسائل نقلیه تاریخی استان کرمان خاطرنشان کرد: نخستین کارگاه ویژه بازسازی خودروهای تاریخی در استان کرمان در آینده نزدیک فعال شده که محلی امن و برمبنای اصول کارشناسی برای بازسازی خودروها کلاسیک خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071701267
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha