به گزارش میراث آریا، شمسی دهمردهزاده گفت: طرح نظارت با هدف ارائه خدمات کیفی مناسب و مطلوب به گردشگران و مهمانان ورودی به استان در تأسیسات گردشگری از ابتدای مهرماه توسط بازرسان کمیته نظارت آغاز شده است.
سرپرست اداره مراکز و خدمات گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: در این طرح بهصورت ویژه رعایت موضوعات عفاف و حجاب، رعایت شیوهنامههای بهداشتی در سرویسهای بهداشتی و نمازخانهها، بررسی نرخنامهها، گرانفروشی و کمفروشی و در واحدهای اقامتی و ارسال آمار اقامت گردشگران از طریق سامانه جانا و اماکن ارزیابی میشوند.
او با بیان اینکه در مرحله اول هتلها و سفره خانههای سنتی ارزیابی شد ادامه داد: بازرسان این طرح از واحدهای پذیرایی و مجتمعهای خدماتیرفاهی بینراهی، هتلها، میهمانپذیرها، اقامتگاههای بومگردی و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بازدید میکنند و با واحدهای متخلف مطابق با قوانین برخورد میشود.
دهمردهزاده با بیان اینکه گردشگران و گیرندگان خدمات از تأسیسات گردشگری میتوانند از طریق تماس با سامانه سراسری رسیدگی به شکایات ۰۹۶۲۹ و شماره تماسهای رسیدگی به شکایات در محل دریافت خدمات نظرات خود در خصوص نحوه ارائه خدمات بهثبت برسانند، یادآور شد: در این بازدیدها مواردی شامل نصب نرخنامه ارائه خدمات، نصب مجوزهای لازم، بهبود کیفیت مدیریت نیروی انسانی، کیفیت و کمیت خدمات، بهداشت و امکانات موجود در هتلها و مهمانپذیرهای استان مورد سنجش و بررسی قرار گرفت.
او افزود: با توجه به این که استانداردسازی و بهروز بودن تأسیسات گردشگری برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران امری ضروری است در بازدید نظارتی بر روند استانداردسازی هتلها تأکید میشود.
انتهای پیام/
نظر شما