جشنواره گردشگری کودکان با موضوع گردشگری و صلح در بجستان برگزار شد

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بجستان گفت: به‌مناسبت روز جهانی کودک و گرامیداشت هفته گردشگری جشنواره «گردشگری و صلح» با محوریت کودکان در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا، مهدی ذوالفقاری امروز جمعه ۲۰ مهر ماه ۱۴۰۳ با اشاره به برگزاری این جشنواره در بافت تاریخی روستای مزار، گفت: این جشنواره همراه با شعار سال که گردشگری و صلح است به‌مناسبت  گرامیداشت هفته گردشگری و  روز جهانی کودک برگزار شد.

سرپرست نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بجستان ادامه داد: این جشنواره با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بجستان، دهیاری و شورای اسلامی روستای مزار و مشارکت مهدکودک‌های این شهرستان با هدف حضور کودکان و نقش آنها در هفته گردشگری برگزار شد.

ذوالفقاری تصریح کرد: در این برنامه بیش از ۱۴۰ کودک حضور داشتند که ضمن حضور در بافت تاریخی و معرفی آثار تاریخی با مفهوم گردشگری و صلح آشنا شدند.

او گفت: در این جشنواره که برای اولین بار برگزار شد، برنامه‌های متعددی از قبیل کارگاه قصه‌گویی، سفالگری و نقاشی، بازدید از آثار تاریخی برگزار شد.

ذوالفقاری یادآور شد: شهرستان بجستان در ۲۹۰ کیلومتری جنوب مشهد با داشتن بیش از ۵۵ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران  و یک اثر جهانی به عنوان دروازه ورودی خراسان رضوی یکی از شهرهای تاریخی در استان خراسان رضوی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072001473
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha