نخستین جشنواره بادام و عسل بیلوار کرمانشاه برگزار شد/ مسیر جدید گردشگری معرفی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: نخستین جشنواره بادام و عسل روستای گندآباد بیلوار با هدف معرفی مسیر جدید گردشگری استان کرمانشاه برگزار شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، داریوش فرمانی، عصر روز جمعه ۲۰ مهرماه در مراسم برگزاری نخستین جشنواره بادام و عسل روستای گندآباد بخش بیلوار شهرستان کرمانشاه، بیان کرد: روستاهای کرمانشاه از ظرفیت ویژه‌ای برخوردار است و یکی از راه‌های تقویت این حوزه رویدادسازی و برندسازی است که آن را در دستور کار قرار داده‌ایم. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: برای تحقق این هدف با در نظر گرفتن ظرفیت‌های کشاورزی مناطق مختلف استان برای تعدادی از روستاهای استان، تقویم رویدادهای گردشگری را تدوین کرده‌ایم. در تدوین این تقویم بر روی ظرفیت‌های گردشگری روستاهای مناطق مختلف استان تمرکز شده است.

او با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته عمده حضور گردشگران در چند نقطه از استان بوده و برخی مناطق مانند شرق استان جذب چندانی از نظر گردشگر نداشته‌اند، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده در چند نقطه از استان خصوصا منطقه شرق تعریف محورهای جدید گردشگری در دستور کار قرار گرفته که از جمله آنها منطقه بیلوار به دینور است که جاذبه‌های گردشگری روستایی فراوانی دارد. 

فرمانی تاکید کرد: رویدادسازی‌ها در این منطقه ابتدا به شکل استانی، بعد کشوری و در نهایت بین المللی خواهد شد. 

رویدادهای گردشگری بیلوار هرساله برگزار می‌شود 

مهدی سیاه کمری بخشدار بیلوار نیز با اشاره به مشارکت پذیری بسیار بالای مردم این منطقه، گفت:  نیمی از فعالیت‌های عمرانی که در این منطقه شکل می‌گیرد توسط خود اهالی انجام می‌شود و همین مسئله باعث شده تا کارهای عمرانی منطقه روبه جلو برود. 

او ادامه داد: در این منطقه ظرفیت‌های کشاورزی زیادی خصوصا در حوزه بادام، عسل و بویژه کلزا وجود دارد که با مشارکت مردم بدنبال برندسازی آنها هستیم. 

سیاه کمری با بیان اینکه به دنبال افزایش رویدادهای گردشگری در منطقه هستیم، اظهار کرد: بهسازی جاده و رفع مشکلات برق این منطقه از مطالبات مردم بیلوار از مسئولان استانی برای رونق گردشگری و صنعت کشاورزی منطقه است. 

همچنین فردین زارعی سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه از حدود یک ماه پیش برنامه‌ریزی‌ برای برگزاری این جشنواره شروع شد، بیان کرد: این جشنواره به پیشنهاد خود مردم این منطقه و با همکاری بخشداری بیلوار و اداره میراث‌فرهنگی برگزار شد. 

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرمانشاه افزود: منطقه بیلوار یکی از پر ظرفیت‌ترین مناطق استان است که در حوزه‌های برداشت عسل و بادام نیز از قطب‌های کرمانشاه به شمار می‌رود.

او تصریح کرد: اکثر روستاهای این منطقه دارای جاذبه‌های طبیعی فراوانی همچون سراب‌ها و باغات فراوان هستند که می‌تواند بیلوار را به یک قطب گردشگری در استان تبدیل کند. 

زارعی ادامه داد: در این راستا برنامه‌ریزی شد با توجه به ظرفیت‌های این بخش در تولید عسل و بادام، جشنواره‌ای را برگزار کنیم تا زمینه‌ای برای معرفی هرچه بیشتر این منطقه باشد. 

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کرمانشاه به حضور پرشمار گردشگران در این رویداد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تبلیغات زیادی که از سوی فعالان مجازی این منطقه انجام شد، شاهد حضور جمع زیادی از گردشگران در این مراسم هستیم. 

انتهای پیام/

کد خبر 1403072101519
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha