بازدید دانش‌آموزان هنرستان زینبیه دماوند از مجموعه‌های سعدآباد و نیاوران

۵۰ نفر از دانش‌آموزان هنرستان زینبیه دماوند با هدف آشنایی با فرهنگ و تاریخ معاصر از مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی کاخ سعدآباد و نیاوران بازدید کردند.

به گزارش میراث آریا، علی افضلی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دماوند، با بیان اینکه ۵۰ نفر از دانش‌آموزان هنرستان زینبیه دماوند در هفته گذشته از مجموعه‌های فرهنگی و تاریخی سعدآباد و نیاوران بازدید کردند،‌ گفت: آشنایی با فرهنگ و تاریخ معاصر و تجربه بازدید از معماری هنرمندانه کاخ‌موزه‌ها و باغ‌موزه‌های سعدآباد و نیاوران همیشه برای محققان و تاریخ‌پژوهان جذاب بوده است. این مکان‌ها به‌عنوان منابع هویت تاریخی و فرهنگی کشور، جذابیت زیادی برای جامعه دانش‌آموزی دارند.

افضلی افزود: این مجموعه‌ها تلاش کرده‌اند با ایجاد مراکز تخصصی و برنامه‌های بازدید هدفمند برای کودکان و نوجوانان، به ارتقای سطح دانش این گروه‌های سنی کمک کنند. همچنین، راهنمایان و مربیان دانش‌آموزی با ارائه نقطه نظرات کارشناسی، توانسته‌اند بازدیدها را به تجربه‌ای مفید و مؤثر تبدیل کنند.

او در پایان اعلام کرد: اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دماوند آماده همکاری با مدارس در تمامی مقاطع تحصیلی برای برنامه‌ریزی بازدید از این مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072101584
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha