تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال در  محور گردشگری چشمه سورت هزینه شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران اظهار کرد: تاکنون ۲۱۰ میلیارد ریال در محور گردشگری چشمه سورت هزینه شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، حسین ایزدی دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از محور گردشگری چشمه سورت شهرستان ساری گفت: نقش‌کشی، احداث ساختمان بین‌راهی، انتقال آب، زیرسازی، آسفالت راه دسترسی به طول ۳ کیلومتر و ساخت ابنیه فنی از جمله اقداماتی بود که در محور گردشگری چشمه سورت با هزینه ۲۱۰ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران همچنین افزود: ۱۳ میلیارد تومان نیز برای نصب علائم راهنمایی و رانندگی، خط کشی مسیر و ایمنی جاده اختصاص یافت.

او از کاشت تیر برق و اجرای پروژه برق‌رسانی به چشمه سورت را از جمله پروژه‌های در دست انجام اداره‌کل میراث‌فرهنگی برشمرد و افزود: چشمه سورت از جمله مناطق شاخص گردشگری و جزو مناطق گردشگرپذیر مازندران محسوب می‌شود که به دلیل ویژگی‌های خاص این اثر طبیعی مورد اقبال گردشگران به ویژه طبیعت‌گردان قرار دارد.

ایزدی از ثبت این چشمه سورت در لیست آثار ملی طبیعی کشور یادآور شد: این اثر طبیعی ملی شاخص استان تحت حفاظت و حراست این اداره‌کل قرار دارد.

چشمه‌ سورت در استان مازندران، جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه، روستای سورت، حدفاصل روستاهای اروست و مال خواست قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072301717
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha