رونمایی از پوستر همایش بین‌المللی راه ابریشم در کرمان

با حضور رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی و تاریخی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و جمعی مسئولان استان از پوستر همایش بین‌المللی راه‌ ابریشم در کرمان رونمایی شد.

به گزارش میراث آریا، ۲۳ مهر ۱۴۰۳ با حضور سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان، مهناز افشاری رئیس پژوهشکده ابنیه و بافت‌های فرهنگی و تاریخی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، حسین اکبری‌فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان، جمعی از کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان و اعضا هئیت علمی دانشگاه، پوستر همایش بین‌المللی راه ابریشم رونمایی شد.

این همایش ۱۶ لغایت ۱۸ بهمن ۱۴۰۳ با محوریت معرفی ظرفیت‌های راه ابریشم در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش بین‌المللی راه ابریشم با ارائه مقالات علمی ازسوی علاقمندان و دانشگاهیان در محورهای میراث‌فرهنگی ناملموس راه‌های تاریخی، راه‌های فرهنگی و تاریخی، تجارت حفاظت و مرمت راه و آثار تاریخی و فرهنگی مرتبط با آن، فناوری‌های نوین در شناسایی موقعیت راه‌های تاریخی و عناصر وابسته، اقتصاد راه ابریشم و محور ویژه راه ابریشم و راه‌های تاریخی کرمان برگزار می‌شود.

 برگزاری همایش به معرفی پتانسیل‌های تاریخی و فرهنگی استان کرمان کمک کرده و فرصتی برای معرفی دوباره این ظرفیت‌ها با هدف جریان‌سازی در بخش‌های مختلف و ایجاد حساسیت در معرفی داشته‌های استان مؤثر بوده و جنبه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، گردشگری تاریخی و تمدنی حول محور راه ابریشم در کرمان را برجسته‌سازی و معرفی می‌کند.

علاقه‌مندان به ارائه مقاله در این همایش تا ۷ آبان ۱۴۰۳ با مراجعه به سایت همایش به آدرس http://silkroad.richt.ir اطلاعات تکمیلی درخصوص همایش بین‌المللی راه ابریشم را کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072301720
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha