حفظ آثار تاریخی، اولویت اصلی در بازنگری و تصویب طرح‌های هادی روستاهای ورامین

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین، در جلسه‌ای با حضور مسئولان بنیاد مسکن و دهیاران بخش‌های مرکزی و جوادآباد، تأکید کرد: حفظ آثار تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی، از اولویت‌های اصلی این اداره در بازنگری و تصویب طرح‌های هادی روستاهای ورامین است.

به گزارش میراث‎‌آریا، محمدرضاتاجیک، در جلسه بررسی و تصویب طرح‌های هادی روستاهای این شهرستان اظهار کرد: حفظ عرصه و حریم آثار تاریخی که در فهرست میراث ملی کشور ثبت شده‌اند، همراه با سایر آثار واجد ارزش تاریخی، مهمترین اولویت اداره میراث فرهنگی در بازنگری و تصویب طرح‌های هادی روستاهای ورامین است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ورامین، در این جلسه که روز یکشنبه 22 مهرماه ۱۴۰۳ با حضور معاون مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران و جمعی از دهیاران بخش‌های مرکزی و جوادآباد برگزار شد، افزود: آثار تاریخی روستایی، بخشی از هویت ملی و محلی روستا و روستائیان به‌شمار می‌رود و توجه به آنها در طرح‌های توسعه روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حفاظت از این آثار باعث حفظ میراث فرهنگی و تقویت هویت روستایی خواهد شد.

او همچنین از حمایت‌ها و پیگیری‌های فرماندار، بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای روستایی در زمینه حفظ بناهای تاریخی قدردانی کرد و گفت: بازگشت روستائیان به روستاها و مرمت و احیای این بناهای تاریخی، به‌ویژه با راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی، باعث رونق گردشگری روستایی در ورامین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072401791
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha