راه‌اندازی رشته هنرستانی زیورآلات سنتی در شرق گلستان

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان گفت: در راستای تنظیم تفاهم‌نامه با اداره‌کل آموزش‌وپرورش، باهدف توسعه آموزش‌هایی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در گام نخست اولین دوره از آموزش برای نوجوانان دختر در مقطع متوسطه دوم، برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مریم حاجی‌ابراهیمی در بازدید از خانه زیورآلات سنتی شهرستان گنبدکاووس در شرق استان، گفت: در راستای تنظیم تفاهم‌نامه با اداره‌کل آموزش‌وپرورش، باهدف توسعه آموزش‌هایی در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در گام نخست اولین دوره از آموزش برای نوجوانان دختر در مقطع متوسطه دوم، از ابتدای مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان افزود: با توجه به منحصربه‌فرد بودن صنایع‌دستی قوم ترکمن و قرارگیری زیورآلات سنتی ترکمن در دسته تولیدات شاخص و رو به فراموشی این قوم در استان، استادکاران شاخص رشته زیورآلات در این هنرستان، مدرسین شاخص زیورآلات در شهرستان هستند و با تمام جزئیات فرآیند تولید این رشته را باهدف احیاء و باز زنده سازی به دانش‌آموختگان دوره‌های جدید منتقل سازند.

او بیان کرد: اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان در سنوات گذشته همکاری‌هایی در حوزه برون‌سپاری آموزش، افراد جامانده از تحصیل، دوره‌های کارورزی و... با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان داشته و در ادامه نیز با همکاری این سازمان آموزش‌های حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیش رو خواهیم داشت.

حاجی‌ابراهیمی گفت: از محاسن تحصیل در رشته‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ادامه رشته‌ها در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان بوده و استادکاران فارغ‌التحصیل علاوه بر تجربه رشته‌های صنایع‌دستی با اندوخته علمی و تخصصی به تولید محصول پرداخته و وارد بازار مصرف می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072501820
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha