آغاز به‌کار سومین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی در مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه

سومین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی با حضور مسئولان کشوری و استانی در محل پردیس موزه‌ای ۲۲ بهمن ارومیه آغاز به‌کار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مراسم افتتاح سومین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، نیره الهامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، کارشناسان حوزه توسعه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی دیگر از مسئولان در محل پردیس موزه‌ای ۲۲ بهمن ارومیه برگزار شد.

رضا حیدری، معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم گفت: در این نمایشگاه غرفه‌دارانی از هشت استان کشور از جمله قزوین، قم، اردبیل، زنجان، مرکزی، خووزستان، لرستان، کرمانشاه و چندین شهرستان آذربایجان غربی، سرآشپزان ترکیه و آذربایجان شرکت کرده‌اند و نیز در کنار این جشنواره کارگاه آموزشی نیز برگزار می‌شود.

او افزود: امروزه گردشگری یکی از پیشران‌های توسعه است و توجه به این حوزه موجب درآمدزایی و اشتغال می‌شود و در این میان گردشگری غذا به‌دلیل جذابیتی که دارد نقش مهمی در جذب گردشگر دارد و برگزاری چنین جشنواره‌هایی در شناخته شدن هر چه بیشتر غذاهای سنتی و محلی نقش مهمی دارد. 

استقبال مردم با انگیزه‌بخشی کارآفرینان می‌شود 

مختاری، کارشناس گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این مراسم گفت: ۱۸۰۰ رویداد گردشگری در یک سال گذشته برگزار شده است و در این میان آذربایجان غربی نیز از جمله استان‌های پیشرو بوده و با گشت زدن در شهر این پیشرفت قابل مشاهده است.

نیره الهامی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی هم در این مراسم ضمن تقدیر و قدردانی از اقدامات انجام شده در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: در چند سال گذشته شاهد تغییر و تحول مثبت در این حوزه‌ها بودیم که حمایت های استاندار نیز در این مورد بسیار تاثیرگذار بوده است. 

او با اشاره به نقش مهم زنان در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری غذا تصریح کرد: ایجاد محل دائمی برای فروش محصولات صنایع‌دستی از جمله مطالبات اصلی بانوان بوده که امید است هر چه زودتر این امر محقق شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072601888
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha