قشم نقش مهمی در هَمسِنگاری تجاری دارد

رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور از جزیره قشم به عنوان منطقه‌ای نام برد که نقش بسیار مهمی در هَمسِنگاری تجاری بر عهده دارد.

به گزارش میراث آریا، محمد مهدی سالاری در آیین همایش ملی صنعت گردشگری "هَمسِنگار" که عصر روز پنجشنبه در سالن هتل سورینت قشم آغاز به کار کرد، اظهار داشت: رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریاپایه که اردیبهشت ماه امسال در قشم برگزار شد نشان داد که این منطقه در هَمسِنگاری تجاری نقش مهم موفقی دارد.

او ادامه داد: هدف گذاری ما برای رسیدن به تفاهم‌نامه همکاری در رویداد همتایابی اقتصاد دریاپایه قشم رقمی حدود ۵۰۰ میلیون دلار بود اما به دلیل شرایط مناسب این جزیره و ظرفیت‌های مهم آن این رقم به بیش از ۴ میلیارد دلار رسید.

رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور در بخش دیگری از سخنان خود از بازگذاشتن دست سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به عنوان اهرمی برای موفقیت در حوزه تجارت نام برد و تصریح کرد: در شرایط کنونی باید به فعالان اقتصادی وسرمایه‌گذاران در زمینه فعالیت‌های تجاری کمک کنیم.

به گفته وی، مساله تجارت در طول تاریخ با هنر مردم مناطق مختلف کشور به ویژه در جنوب و جزیره قشم عجین بوده و ارتباطات بسیار مهمی از مسیر تجارت بین مردم قشم و کشورهای دیگر اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072701934
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha