مشارکت مردم در برنامه‌های فرهنگی ستودنی است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: مشارکت خوب مردم در برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌ها ستودنی است.

به‌گزارش میراث‌آریا، حسین ایزدی درجشنواره انار ترشی که جمعه ۲۷مهر ۱۴۰۳ در روستای دازمیرکنده شهرستان ساری برگزار شد، گفت: مطالبه مردم از ما برگزاری جشنواره‌ها و رویدادها در حوزه فرهنگ و حفظ اصالت‌هاست.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه مشارکت خوب مردم در برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌ها ستودنی است، افزود: حضور خوب اقشار مختلف مردم جوان، پیر، زنان و کودکان نشان از تاثیر مثبت اجتماعی این رویدادها بر مردم دارد.

او ادامه داد: تاکنون ۱۶ رویداد ثبت شده و قطعا با کیفیت بخشی به این رویدادها تعداد بیشتری از آن ثبت خواهد شد.

ایزدی تصریح کرد: تنوع موضوع در جشنواره‌ها با رویکرد معرفی ظرفیت‌ها، غذاها و بازی‌های محلی نقش مهمی در توسعه گردشگری روستا، شهر، شهرستان و استان خواهد داشت.

فرماندار شهرستان ساری نیز در این مراسم بیان کرد: برنامه داریم در تمام بخش‌های شهرستان به بهانه توسعه نشاط و شادی و حفظ و احیای سنت‌ها، جشنواره‌هایی که بر پایه محصولات کشاورزی و معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری است را در روستاها برگزار کنیم.

محمدعلی نوبخت نشاط مردم را یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره‌ها برشمرد و افزود: زحمت اهالی روستا به‌خصوص بانوان در این جشنواره قابل تامل است و امیدوارم بازی‌های محلی که خود نقش مهمی در تولید نشاط مردم دارد ثبت شود و جریان داشته باشد.

جشنواره انار ترشی جمعه ۲۷ مهر ماه جاری در روستای دازمیر کنده بخش رودپی شمالی شهرستان ساری برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072801951
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha