برگزاری مسابقه و جشنواره غذا موجب تقویت مهارت سرآشپزان می‌شود

سرداور سومین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی ارومیه گفت: برگزاری مسابقه و جشنواره غذا موجب تقویت مهارت سرآشپزان و تبادل تجربیات بین آنها می‌شود.

سیدحسن هادی‌فر، سرداور سومین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی ارومیه در گفت‌وگو با میراث آریا گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرصتی فراهم می‌کند تا آشپزهای سراسر کشور و کشورهای خارجی کنار یکدیگر قرار گرفته و تجربیات و دانش خود را با هم در میان گذاشته و از ایده‌های نو و خلاقانه همدیگر بهره ببرند.

او افزود: همین هم‌اندیشی‌ها باعث یادگیری و تقویت مهارت‌ها می‌شود و حتی من به‌عنوان داور نیز با حضور در چنین جشنواره‌هایی در عین حال که با غذاهای جدید و محلی آشنایی پیدا می‌کنم چیزهای جدیدی نیز یاد می‌گیرم که تجربه گرانقدری است.

سرداور سومین جشنواره بین‌المللی غذاهای سنتی و محلی ارومیه ادامه داد: این جشنواره در سطح قابل قبولی برگزار شده است اما جای کار بسیاری دارد چرا که آذربایجان غربی با توجه به تنوع غذایی که به واسطه وجود اقوام و ادیان و هم‌مرزی با سه کشور خارجی دارد می‌تواند با برنامه‌ریزی مناسب به یکی از قطب‌های گردشگری غذا در کشور تبدیل شود.

هادی‌فر با اشاره به اینکه در گذشته اغلب غذاهای ایرانی از نوع آش بوده برای همین کلمه آشپز نیز از آن گرفته شده است، تصریح کرد: در حال حاضر به جای کلمه آشپز می‌توان از کلماتی مانند خوراک‌پز یا پزنده استفاده کرد.

او گفت: امید است با برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غذا در سطح کشور بتوان جایگاه رفیع ایران در حوزه غذا را به جهانیان شناساند چرا که ایران یکی از کشورهای باتنوع غذایی بسیار بالا است که برای سلایق مختلف انواع غذاها طبخ می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072801995
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha