ورودی آب‌انبار امامزاده حمزه (ع) قم پاکسازی شد

روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اعلام کرد: ورودی آب‌انبار امامزاده حمزه(ع) شهر قم که توسط بهره‌بردار به صورت انباری موقت استفاده می‌شده است، با تذکر کارشناسان میراث‌فرهنگی این اداره‌کل، تخلیه و پاکسازی شد.

به ‌گزارش میراث‌آریا، در پی یک گزارش که در پایگاه خبری دیدار قم با عنوان «مرگ تدریجی یک میراث» از وضعیت آب‌انبار امامزاده حمزه(ع) شهر قم منتشر شده بود، کارشناسان میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم از بنای تاریخی مذکور بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید کارشناسان میراث‌فرهنگی، با تأکید بر حفظ و معرفی آثار تاریخی به عنوان هویت و پیشینه شهر قم، تذکرات لازم را به منظور حفظ و نگهداری این اثر تاریخی به مسئول و بهره‌بردار آن دادند.

پس از این بازدید، بلافاصله بهره‌بردار وسائل انبارشده موقت در این محل را جمع‌آوری و اقدام به تمیز کردن و پاکسازی محل مذکور کرد.

لازم به ذکر است که مالکیت آب‌انبار امامزاده حمزه(ع) با اوقاف و بهره‌بردار آن مؤسسه فرهنگی هنری تبیان است که از این محل برای انجام امور فرهنگی استفاده می‌شود و بهره‌بردار به دنبال آن است که در راستای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، این بنای تاریخی را با حفظ ارزش میراثی و تاریخی آن، به یک نگارخانه تبدیل کند.    

آب‌انبار امامزاده حمزه(ع) مربوط به دوره قاجار در محله آذر، خیابان آیت‌الله طالقانی (آذر)، کوچه امامزاده حمزه(ع) قرار دارد و یکی از آثار تاریخی ثبت‌شده استان قم به شماره ۲۰۲۳۶ در تاریخ ۲۷ آبان ۱۳۸۶ است. 

شهروندان می‌توانند تخلف در بناهای ثبتی سطح شهرها و بخش‌های تابعه استان قم و انجام حفاری‌های غیرمجاز را با شماره‌ تلفن‌ ۰۹۶۶۲ و یا در قم با شماره تلفن ۳۷۸۳۰۴۱۰ با پیش‌شماره ۰۲۵ یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان قم گزارش بدهند.

معاونت‌ میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم در بلوار ۱۵ خرداد، کوچه ۷.۱ قرار دارد و تلفن تماس آن ۳۷۶۰۳۴۲۶ با پیش‌شماره ۰۲۵ است.

نشانی کانال اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با نام «میراث کریمه» در پیام‌رسان ایتا https://eitaa.com/mirase_karime و در پیام‌رسان روبیکا با نام «قم ببین» https://rubika.ir/visit_Qom و نشانی اینترنتی این اداره‌کل https://qom.mcth.ir است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072902028
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha