اصفهان ستون‌ یکپارچگی ایران است/ حفاظت از میراث‌فرهنگی با وفاق ملی

اسکندر مؤمنی وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استاندار جدید اصفهان که با حضور محمدجواد ظریف معاون راهبردی رئیس‌جمهور، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه اصفهان و مدیران استان در تالار نگین جی سپاهان شهر اصفهان برگزار شد، اصفهان را متعلق به همه ایرانیان دانست و آثار تاریخی اصفهان را میراث مشترک بشری معرفی کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، روز گذشته ۲۸ مهرماه، اسکندر مؤمنی در این مراسم گفت: استان اصفهان مهد علما و دانشمندان بزرگی است و همواره یکی از ستون‌های اصلی یکپارچگی ایران در طول تاریخ بوده است به‌گونه‌ای که در یک روز در این استان بیش از ۳۷۰ شهید تشییع شد و جالب اینکه در دو روز گذشته هم مردم اصفهان در بدرقه شهید نیلفروشان سنگ تمام گذاشتند.

وزیر کشور ادامه داد: اصفهان متعلق به همه ایرانیان است و این در حالی است که آثار تاریخی اصفهان میراث مشترک بشری است، لذا حل مشکل آب، بحران فرونشست، حمایت از سرمایه‌گذاری و حفاظت از میراث‌فرهنگی بی‌بدیل اصفهان با وفاق ملی که شعار اصلی دولت چهاردهم است قابل‌حل است.

در این آئین از زحمات سه‌ساله سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان در دولت سیزدهم تقدیر و مهدی جمالی نژاد معاون پیشین امور عمرانی وزیر کشور به‌عنوان استاندار اصفهان در دولت چهاردهم معرفی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072902033
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha