مجموعه چلبی در آستانه واگذاری به بخش خصوصی

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از برگزاری جلسه هماهنگی، بررسی و نحوه واگذاری مجموعه تاریخی چلبی اوغلو به بخش خصوصی خبر داد. 

به گزارش میراث آریا، جلسه هماهنگی و بررسی و نحوه واگذاری مجموعه تاریخی چلبی اوغلو به بخش خصوصی ۳۰ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، معاون میراث‌فرهنگی، حراست اداره کل، کارشناسان صندوق توسعه صنایع‌دستی، فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و کارشناسان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تشکیل شد. 

داریوش نادری اظهار کرد: طی توافق اولیه مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان و اداره کل اوقاف و امور خیریه و صندوق احیاء و بهره‌برداری بناهای تاریخ کشور، مجموعه تاریخی چلبی اوغلوی سلطانیه با برگزاری تشریفات قانونی به زودی به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار می‌شود. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: واگذاری این مجموعه تاریخی با هدف مرمت و نگهداری بهینه و کمک به صیانت از این آثار بسیار گران‌سنگ و دارای اهمیت فرهنگی کشور صورت خواهد گرفت. 

او خاطرنشان کرد: با واگذاری بناهای مذکور با کاربری‌های متنوع فرهنگی هنری- اقامتی-پذیرایی- بهداشتی درمانی برای مدت زمان معین به بخش خصوصی، ضمن ایجاد درآمد و اشتغال‌زایی، زمینه برای حفاظت و صیانت بهتر از این اثر تاریخی هم فراهم می‌شود. 

چلبی اوغلی، بنایی آرامگاهی در نزدیکی گنبد تاریخی و عظیم سلطانیه قرار گرفته است و توسط مرید نامدار جلال الدین رومی؛ ملقب به مولوی یکی از بزرگترین حکیمان و عارفان ایران ساخته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403073002134
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha