جشنواره گردشگری پیاز لاسجرد برگزار می‌شود

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه از برگزاری دومین جشنواره گردشگری پیاز لاسجرد در این شهرستان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، حسن عربی گفت: روز پنجشنبه ۳ آبان ماه ۱۴۰۳ دومین جشنواره گردشگری پیاز لاسجرد در کاروانسرای صفوی لاسجرد برگزار می‌شود.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: از جمله برنامه‌های این جشنواره می‌توان به برپایی نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی، اجرای موسیقی آیینی، عرضه محصولات باغی و لبنی، نورافشانی و ... اشاره کرد.

او بیان کرد: برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان، مسابقه طناب‌کشی، دارت و تیرکمان همراه با اهدای جوایز به نفرات برتر از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

عربی اظهار کرد: فعالیت غرفه‌های فروش در این جشنواره از ساعت ۱۶، مسابقات از ساعت ۱۸ و مراسم جشن از ساعت ۱۹ در کاروانسرای شاه‌عباسی لاسجرد آغاز می‌شود.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه گفت: رونق اقتصاد بومی و محلی، معرفی و عرضه محصولات کشاورزی،باغی و لبنی و معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی منطقه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

او افزود: کاروانسرای صفوی لاسجرد در فاصله ۱۳ کیلومتری غرب سرخه، در مسیر مشهد به تهران واقع‌شده است و به شماره ۱۹۹۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080100006
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha