مهمترین مقوله در حوزه گردشگری و صنایع دستی، آموزش است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام در اولین سمینار تسهیل گری و آموزشی تعاونی های گردشگری گفت: مهمترین مقوله در حوزه گردشگری و صنایع دستی، رکن آموزش است.

به گزارش میراث آریا، اولین سمینار و کارگاه آموزشی تسهیل‌گری تعاونی‌های گردشگری استان های غرب کشور با حضور محمد سبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام و مهمانان کشوری و استانی آغاز به کار کرد .

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام در اولین نشست سمینار تسهیلگری و آموزشی تعاونی های گردشگری ویژه کسب و کارهای گردشگری جوامع محلی و روستاییان غرب کشور با حضور استان های همدان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و لرستان اظهار کرد: استان ایلا به عنوان پایتخت خادمین سیدالشهدا(ع)، به سرزمین طلوع آفتاب و عروس زاگرس معروف است و ما در استان به دنبال این هستیم که در حوزه گردشگری و تعاونی ها، ارتباطات را افزایش دهیم.

شریفی افزود: در بحث جذب گردشگری توجه به مقوله امنیت بسیار مهم و حایز اهمیت است که خوشبختانه در کشور و استان مرزی ایلام این مهم به بهترین نحو ممکن برقرار است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع گردشگری استان ایلام گفت: جذب گردشگران عراقی در این استان مرزی طی نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با قدردانی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که برگزار اولین سمینار در این بخش را به این استان ایلام اختصاص دادند، یادآور شد: در حوزه گردشگری و صنایع دستی مهمترین مقوله، رکن آموزش است، در این زمینه با همگرایی و تعامل‌های انجام شده امیدواریم گام‌های مثبتی در جذب گردشگری و معرفی روستاها و جامعه هدف برداریم.

او ادامه داد: با تعاملی که با مدیران استان‌ها دعوت شده به این سمینار برقرار است شاهد تغییری خاص در ذائقه گردشگری در سطح استان‌ها هستیم.

شریفی با اشاره به ظرفیت‌های خاص مرز مهران و داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک این استان با کشور عراق گفت: در بحث جذب گردشگران عراقی با اقدامات انجام شده در سطح استان در نیمه نخست سال جذب گردشگران در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری استان ایلام اضافه کرد: بعضی استان‌های دیگر نیز با کشور عراق دارای مرز مشترک و مراوده‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی هستند که می‌توان با تعامل با یکدیگر در بحث جذب گردشگران عراقی نهایت استفاده را به عمل آورد.

شریفی با تاکید بر اینکه این نشست ها باید تداوم داشته باشد، گفت: در این بخش‌ها نیاز است آموزش‌های لازم ارائه و تلاش‌های جدی‌تری انجام شود.

او با بیان اینکه سال گذشته تسهیلات خوبی در بحث زیرساخت‌های گردشگری در به استان اختصاص یافت، یادآور شد: در حال حاضر ۱۱۰ واحد بوم‌گردی در استان ایلام فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری استان ایلام با اشاره به اینکه تمرکز ما در سال جاری بر روستاهای هدف گردشگری و جوامع محلی است، خاطرنشان کرد: به طور قطع با تعامل و همکاری بین استان های می توان رونق گردشگری را در همه استان ها شاهد باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080100050
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha