واگذاری ۷ خانه تاریخی در لرستان

معاون میراث‌فرهنگی لرستان گفت: ۷ خانه تاریخی استان از جمله خانه مصری، خانه ابوالقاسمی، خانه کشفی، بنای میر ملاس و خانه مغیث‌الاسلام به سرمایه‌گذار واگذار شده است.

به گزارش میراث آریا، زهرا بهاروند دوشنبه ۷ آبان ماه با اشاره به اهمیت واگذاری‌ خانه‌های تاریخی به بخش خصوصی گفت: در راستای حفاظت آثار تاریخی، ایجاد اشتغال و کاربری متناسب با آثار تاریخی، سیاست وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر واگذاری به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به میراث‌فرهنگی با شرایط و در مدت تعیین شده است.

معاون میراث‌فرهنگی لرستان  بیان کرد: واگذاری‌ بناهای تاریخی طبق مزایده برگزار شده توسط صندوق حفظ و احیا وابسته به وزارت میراث و تحت نظارت استان انجام می‌گیرد.

او گفت: در این راستا تاکنون ۷ بنای تاریخی از جمله حمام گپ، خانه مصری، خانه ابوالقاسمی، خانه کشفی، بنای میرملاس، کاروانسرای گوشه، خانه مغیث‌الاسلام به سرمایه‌گذار واگذار شده است

بهاروند گفت: مابقی بناها نیز در حال مرمت هستند که به‌زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

او گفت: از بناهای واگذار شده دو بنای مصری و حمام گپ به‌عنوان سفره‌خانه سنتی مشغول به فعالیت هستند و دیگر بناها در حال مرمت و تجهیز توسط سرمایه‌گذار تحت نظارت صندوق حفظ و احیا و استان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080700373
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha