صنعت گردشگری با مشارکت بخش خصوصی پویا می‌شود

نماینده معین انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی در شهرستان فردوس گفت: تبلور و مصداق شعار اقتصاد با مشارکت مردم و تولید با مشارکت مردمی، حضور بخش خصوصی گردشگری به عنوان یک بخش زنده و پویا برای معرفی آثار تاریخی و شهرهاست.

به‌گزارش میراث‌آریا علی حمامی، روز دوشنبه 7 آبان‌ماه 1403 در حاشیه چهارمین گردهمایی مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی سراسر کشور اظهار کرد: استارت اولیه همایش از نمایشگاه گردشگری تهران در بهمن‌ماه سال گذشته کلید خورد و با پیگیری‌هایی که انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان ‌جنوبی و با همراهی استاندار خراسان جنوبی انجام گرفت بنا بر این شد که فردوس میزبانی این همایش را برعهده گیرد.

نماینده معین انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی در شهرستان فردوس با بیان اینکه اکنون این افتخار را داریم که شهرستان فردوس میزبانی چهارمین دوره این همایش را اخذ کرده است و این نقطه مثبتی در تاریخ این منطقه است، افزود: با برگزاری این رویداد، بخش خصوصی گردشگری در خراسان جنوبی ثابت کرد که زنده و پویاست.

او با بیان اینکه تبلور و مصداق شعار اقتصاد با مشارکت مردم و تولید با مشارکت مردمی، همین حضور بخش خصوصی گردشگری است، تصریح کرد: یکی از اهداف رویداد این است که شهرستان فردوس به عنوان یکی از مقاصد گردشگری معرفی شود چراکه همواره محل گذر افراد و مسافران بوده و مقصد نبوده اما در چند سال اخیر سعی کردیم که فردوس را با توجه به پتانسل‌های گردشگری که دارد به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم.

حمامی ادامه داد: یکی از پتانسیل‌های این شهرستان، محله تاریخی سردشت است که موقعیت خوبی دارد و بافت بکر و دست نخورده‌ای است و در نوع خود بی‌نظیر است و باید بیش از این معرفی شود.

نماینده معین انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی در شهرستان فردوس افزود: یکی دیگر از اهداف این است که واحدهای بوم‌گردی استان در بخش آموزشی فعال شوند و آموزش خوبی را در کارگاه‌های توان و تجربه رویداد کسب کنند. معرفی صنایع‌دستی و شهرستان و محصولات تولیدی آن نیزاز دیگر اهداف این میزبانی بی‌نظیر و بی‌سابقه است.

او بیان کرد: قطعا یکی از بازوهای گردشگری شهرستان، قنات بلده و کویر پلوند است که از یکدیگر جدایی‌ناپذیر هستند. آبگرم معدنی فردوس و توجه به بخش گردشگری سلامت نیز پتانسیل دیگری است که در کنار هم فردوس را در بخش گردشگری متمایز و خاص کرده است.

حمامی با بیان اینکه هر اقدامی که مربوط به معرفی شهرستان شود، قطعا می‌تواند راهگشای گردشگری و اقتصاد و معدن باشد، اظهار کرد: هدف برگزاری این همایش توجه به ۷۷ راهنمای تور گردشگری به عنوان سفیران معرفی شهرستان فردوس در کشور است چراکه تقریبا از تمام استان‌های کشور در این رویداد، شرکت‌کننده داریم که نکته مثبتی بوده و منطقه جدیدی برای معرفی به مخاطبان کردشگری ایجاد شده است.

نماینده معین انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان جنوبی در شهرستان فردوس با تاکید بر توجه به گردشگری معدن و گردشگری کشاورزی، تصریح کرد: کویر فردوس، یکی از کویرهایی است که تمام زیرساخت‌هایش برای حضور مسافر و گردشگر تامین شده و تنها نیاز به معرفی دارد.

او بیان کرد: یکی دیگر از اهداف این همایش جلوگیری از نفوذ فرهنگ‌های غربی و بیگانه به عنوان آفت در میان فرهنگ پوشش ماست.

حمامی تاکید کرد: حضور رنگ‌ها در لباس‌های محلی و پوشش کامل آن نقطه مثبتی است که باید روی آن کار شود؛ بنابراین در بخش فرهنگی رویداد سعی کردیم تمام افراد با لباس محلی خود در همایش شرکت کنند تا با معرفی این نوع پوشش، از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403080700404
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha