افزایش حس وطن‌دوستی، هدف‌گذاری جدید موزه‌ها/ استفاده از چهره‌ها به‌منظور آگاهی‌بخشی و ترغیب مردم به موزه‌گردی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از سه موزه تهران بر ضرورت تبیین و پیاده‌سازی دو استراتژی هویت‌سازی و افزایش حس وطن‌دوستی در نسل جوان و ارتقاء میزان مصرف فرهنگی و سواد فرهنگی جامعه با ترغیب مردم به موزه‌گردی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، سیدرضا صالحی‌امیری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی امروز پنجشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۳ از سه موزه آبگینه و سفالینه ایران، فرش و رضاعباسی بازدید کرد.

صالحی‌امیری در بازدید از این موزه‌ها با مدیران و کارکنان، پیرامون مسائل مرتبط گفت‌وگو کرد.

او با اشاره به دو استراتژی هویت‌سازی در نسل جوان و افزایش سرانه مصرف فرهنگی با ترغیب مردم به بازدید از موزه‌ها بر اهمیت این دو هدف‌ تاکید کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه در موزه‌ها نسبت و ارتباط موثری بین اشیاء و بازدیدکننده‌ها برقرار نمی‌شود، مستندسازی از محتواهای غنی و ارزشمند موزه‌ها و معرفی ارزش‌های آنها و برگزاری برنامه‌هایی با حضور هنرمندان و چهره‌های مورد علاقه مردم در این راستا را حائز اهمیت دانست.

صالحی‌امیری با اشاره به اهمیت افزایش بازدیدکنندگان موزه‌ها به‌عنوان یکی از عناصر تاثیرگذار در ارتقای سرانه مصرف فرهنگی کشور، بیان کرد: برای انسجام بیشتر و افزایش سرمایه اجتماعی و امیدآفرینی در جامعه، آگاهی‌بخشی فرهنگی ضرورتی اجتناب ناپذیر است. سرانه مصرف فرهنگی در کشور ما متناسب با ظرفیت و فرصت‌های موجود نیست و افزایش آن موجب فرهیختگی جامعه می‌شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: موزه‌ها باید در شناخت و افزایش اگاهی جامعه نقش‌آفرین باشند.

این مقام مسئول همچنین به اهمیت بسترسازی با هدف حضور چهره‌ها و هنرمندان در موزه‌ها برای معرفی ارزش‌های برجسته ایران و ظرفیت‌های تمدنی و تاریخی کشور اشاره کرد.

او این امر را در راستای تشویق جامعه برای افزایش شناخت از عناصر هویت‌بخش فرهنگی و ترغیب به موزه‌گردی مفید دانست و از تفاهم‌ انجام شده در این راستا خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403101300771
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha