برپایی 60 بازارچه صنایع دستی در خراسان جنوبی

معاون صنایع دستی خراسان جنوبی از برپایی ۶۰ بازارچه صنایع دستی در ایام نوروز ۹۸ برای گردشگران و میهمانان و علاقمندان این حوزه خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، حسین عباس زاده گفت: بی شک صنایع دستی در خراسان‌جنوبی یکی از ارکان مهم گردشگری و مهمتر از آن اقتصاد گردشگری است.

معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این راستا در ایام نوروز ۹۸ طبق روال سابق بازارچه‌های صنایع دستی در خراسان جنوبی برپا شده و هنرمندان صنعتگر محصولات خود را برای فروش ارائه کرده‌اند.

عباس زاده ادامه داد: در نوروز ۹۸ تعداد ۶۰ بازارچه و ۴۳۲ غرفه فروش صنایع دستی در محل ابنیه تاریخی، آثار باستانی و گردشگری خراسان جنوبی برپا شده تا علاقمندان به صنایع دستی از این مکان‌ها بازدید به عمل آورند.

وی افزود: تعداد غرفه‌های خراسان‌جنوبی در نوروز ۹۸ نسبت به سال گذشته حدود ۳۵ درصد افزایش داشته است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی بیان کرد: پیش بینی می‌شود که با توجه به تنوع صنایع دستی، تنوع برندها و تنوع بسته بندی ها فروش صنایع دستی خراسان جنوبی حدود ۴۰ درصد افزایش یابد.

عباس زاده یادآور شد: راهنمایان در مکان‌های گردشگری خراسان جنوبی جهت راهنمایی مسافران پیرامون مکان‌های فروش صنایع دستی حضور دارند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1398010335

برچسب‌ها