احداث بزرگ‌ترین مرکز تعمیرات فرودگاهی کشور در یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از انجام اقدامات لازم برای احداث بزرگ‌ترین مرکز تعمیرات فرودگاهی کشور در یزد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی روز سه‌شنبه 29 آذرماه با اشاره به اینکه فرآیند خرید دو هواپیما از خارج کشور برای شرکت هواپیمایی یزد ایر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی که با سرمایه‌گذاران شرکت هواپیمایی یزد ایر انجام‌شده، قرار بود تا 15 مهر این شرکت هواپیمایی راه‌اندازی شود اما تغییرات مدیریتی شرکت صنعتی و معدنی چادرملو باعث شد تا حدودی کار دچار وقفه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد ادامه داد: به دنبال تغییرات مدیریتی شرکت چادرملو، نیاز بود که مدیریت جدید در جریان کار قرار بگیرد، در همین راستا استاندار جلسه‌ای با مدیریت جدید این شرکت برگزار کرد و مدیران جدید صراحتاً اعلام کردند در همان مسیری که مدیران گذشته بوده‌اند، کار را ادامه خواهند داد.

آخوندی با تأکید بر اینکه برای راه‌اندازی شرکت هواپیمایی نیاز به خریداری دو هواپیما از خارج کشور است، تصریح کرد: خریداری این دو هواپیما در شرایط تحریمی کشور بسیار سخت بود که مراحل آن خوشبختانه در حال انجام است.

او به خرید دو هواپیمای داخلی نیز برای شرکت هواپیمایی یزد ایر اشاره و ابراز داشت: دو هواپیمای ایرباس 310 داخلی خریداری‌شده و همچنین دفاتر تهران و یزد این شرکت هواپیمایی در حال تجهیز است.

آخوندی تصریح کرد: از مدت‌ها قبل و در گام اول راه‌اندازی شرکت هواپیمایی یزد ایر، با شرکت ماهان توافق و یک پرواز بیس برای یزد اختصاص داده شد و مردم نیز از این پرواز رضایت دارند.

او با تأکید بر اینکه استان به دنبال راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز تعمیرات فرودگاهی کشور در یزد است تصریح کرد: در کنار فرودگاه شهید صدوقی، زمینی به وسعت 20 هکتار را مشخص و کروکی آن را نیز آماده کردیم و مراحل راه‌اندازی آن در حال انجام است و همچنین مقرر شده ترمینال شماره 2 فرودگاه شهید صدوقی را به یک cip خوب  و مرکز تشریفات تبدیل کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه راه‌اندازی شرکت هواپیمایی واقعاً کار سختی بود، گفت: به امید خدا مراحل آن پشت سر گذاشته‌شده و امیدواریم بتوانیم در 12 بهمن اولین پرواز عملیاتی این شرکت هواپیمایی که پنج پرواز خارجی و پروازهای داخلی را پشتیبانی می‌کند را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14010929104896

برچسب‌ها