رسانه‌ها هویت تاریخی قم را معرفی کنند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: حوزه گردشگری به کمک رسانه‌ها نیاز دارد و باید در حوزه هویتی و تاریخی استان قم که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است کار کنیم.

به‌گزارش میراث‌آریا، به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم،  علیرضا ارجمندی عصر چهارشنبه ۱۸ مرداد در بازدید از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد استان قم که به مناسبت روز خبرنگار انجام شد، با بیان اینکه حوزه گردشگری به کمک رسانه‌ها نیاز دارد، عنوان کرد: قم میزبان گردشگران زیارتی است و همین مسئله فرصت بسیار خوبی به لحاظ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی برای استان ایجاد کرده است، اما باید در حوزه هویتی و تاریخی استان قم که متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، کار کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم ادامه داد: در حوزه هویتی استان قم بازار کهنه را محور قرار دادیم و در همین راستا فرآیند مرمت سرای ملاحسین را آغاز کردیم، کف‌سازی مسجد جامع تا میدان کهنه نیز توسط شهرداری در حال انجام است.

ارجمندی با بیان اینکه به دنبال این هستیم که هویت تاریخی استان قم به گردشگران شناسانده شود، عنوان کرد: شهر تاریخی قم قدمتی ۷ هزار ساله دارد، با توجه به این قدمت خبرگزاری‌ها در معرفی جنبه‌های میراثی استان می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.

او به ظرفیت‌های طبیعی استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر مقدمات صدور مجوز برای ارائه خدمات به گردشگران حوض سلطان توسط سرمایه گذار حوزه گردشگری در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، تصریح کرد: از خبرگزاری‌ها خصوصا ایسنا انتظار داریم در راستای معرفی هویت تاریخی قم ارتباط و تعامل بیشتری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان داشته باشند.

ارجمندی با بیان اینکه باید مدت ماندگاری گردشگران را در استان بالا ببریم، گفت: در حال حاضر مراکز اقامتی قم با ۱۴ هزار تخت در حال ارائه خدمات هستند و تا پایان سال حدود 2 هزار تخت به مجموعه مراکز اقامتی استان اضافه خواهد شد.

ارجمندی یادآور شد: سه حوزه صنایع‌دستی، میراث‌فرهنگی و گردشگری را سعی کردیم با محوریت بازار کهنه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402051901014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha