جشن ثبت جهانی کاروانسراهای استان اصفهان برگزار می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از برنامه‌ریزی برای اجرای رویداد جشن ثبت جهانی کاروانسراهای استان اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، حمیدرضا محققیان با اعلام این مطلب گفت: با تشکیل کمیته برگزاری جشن ثبت جهانی کاروانسراهای استان اصفهان، این رخداد فرهنگی طی هفته جاری برگزار می شود و از دست‌اندرکاران و فعالان در حوزه ثبت جهانی این آثار تجلیل خواهد شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: استان اصفهان با ثبت ۸ کاروانسرا از مجموع ۵۴ کاروانسرا، بیشترین تعداد کاروانسراهای ثبت‌شده کشور در فهرست میراث جهانی را به خود اختصاص داده که با توجه به این نکته، این کاروانسراها به ترتیب از شمال به جنوب در شهرستان‌های آران و بیدگل، کاشان، نائین، شاهین‌شهر و میمه، کوهپایه و شهرضا قرار دارند.

او افزود: با ثبت ۸ کاروانسرای استان در فهرست میراث جهانی، تعداد آثار تاریخی ملموس و ناملموس ثبت‌ شده استان در فهرست میراث ناملموس به ۱۷ اثر بالغ شده که در این زمینه نیز استان اصفهان رتبه اول کشور را در حوزه ثبت‌های جهانی به خود اختصاص داده است.

محققیان تصریح کرد: ثبت جهانی این آثار و پراکندگی آن‌ها در شهرستان‌های استان، فرصت مناسبی را برای توسعه پایدار گردشگری در مناطق مختلف استان فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080600243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha