کاروانسراها نماد همت نیاکان برای توسعه اقتصادی اصفهان است

مدیرکل ثبت و حریم آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از کاروانسراها به‌عنوان نماد همت والای نیاکان برای توسعه اقتصادی اصفهان در طول تاریخ یادکرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، روز ۷ آبان ماه و هم‌زمان با برگزاری آیین پاسداشت کاروانسراهای جهانی استان اصفهان، علیرضا ایزدی مدیرکل ثبت و حریم آثار وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مدیرکل پیشین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، میهمان ویژه این مراسم بود.

علیرضا ایزدی در این مراسم گفت: خدا را شاکرم که در جمعی هستم که فعالان گردشگری، هنرمندان و دوستداران میراث‌فرهنگی استان که همگی از دوستان من هستند در این مراسم گردهم آمده‌اند.

مدیرکل ثبت و حریم آثار ادامه داد: خرسندم که از مجموع ۵۴ کاروانسرای جهانی، ۸ کاروانسرا متعلق به استان اصفهان است، با این وصف اگرچه یک کاروانسرای اصفهان همچنان در صف انتظار ثبت جهانی است، لکن قول می‌دهم در این حوزه که مشغول به فعالیت هستم، آن کاروانسرا را نیز در فهرست میراث جهانی به ثبت برسانیم.

او افزود: بی‌تردید اصفهان قلب ایران است و در طول تاریخ تعداد کاروانسراها در این پهنه فرهنگی نشان از اهمیت والای نیاکان برای توسعه اقتصادی اصفهان بوده است، لذا امیدوارم باهمت جمعی در حفاظت از آن‌ها کوشا باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080900425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha