۳۲  قلم شیء تاریخی متعلق به هزاره اول و دوم قبل از میلاد کشف و ضبط شد

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، از کشف و ضبط ۳۲ قلم شیء تاریخی متعلق به هزاره اول و دوم قبل از میلاد و دوره اسلامی از قاچاقچیان مسلح در تهران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سردار حسن مهری با اعلام این خبر گفت: به دنبال انجام اقدامات اطلاعاتی مبنی بر خرید و فروش مقادیری اشیای عتیقه در منطقه یوسف آباد شهر تهران، پس از احراز صحت خبر، موضوع بلافاصله در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کشور افزود: ماموران یگان حفاظت با تشکیل تیم زبده و با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر مراجعه و در بازرسی از قاچاقچیان تعداد  ۳۲ قلم شی‌ء تاریخی شامل گردنبند، گوشواره، سرنیزه و ... ازجنس طلا ، نقره و مفرغ و ۱۴ قلم شیء بدل را کشف و ضبط کردند.

سردار مهری اضافه کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌فرهنگی اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آن‌ها، هزاره اول و دوم قبل از میلاد و اسلامی تخمین زده شده است. در همین رابطه ۳ متهم به همراه یک قبضه سلاح کمری، ۸ فشنگ جنگی و دو تیغه خشاب دستگیر و پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی استان تحویل داده شد.

او تصریح کرد: تطمیع، وعده‌های دروغین، وسوسه کردن و کشاندن هموطنان به مسیرهای نادرست از طریق ارائه اشیای تقلبی، از شگردهای سوداگران بوده، لذا لازم است از طریق اطلاع‌رسانی درست و آگاهی عمومی، گام مهمی در راستای پیشگیری از جرائم حوزه میراث‌فرهنگی برداشته شود.

۳۲  قلم شیء تاریخی متعلق به هزاره اول و دوم قبل از میلاد کشف و ضبط شد

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha