استان همدان در ایام اربعین سنگ تمام گذاشت

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه فعالیت ۱۵۰ موکب اربعین حرکت زیبایی بود و نشانه از تعهد مردم به اهل بیت(ع) دارد، گفت: استان همدان در ایام اربعین سنگ تمام گذاشت.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، روز گذشته ۸آذر همایش بصیرتی خادمین و امنیت‌سازان اربعین حسینی‌(ع) و منتظران ظهور در حسینیه امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه همدان در بحث اربعین سنگ تمام گذاشت، گفت: مجموعه های مختلف، ستاد مردمی، موکب‌داران، خواهران و برادران در ایام اربعین تلاش کردند با برپایی۱۵۰ موکب به زائران حسینی خدمت‌رسانی کنند.

او خاطرنشان کرد: فعالیت ۱۵۰ موکب حرکت زیبایی بود و نشانه از تعهد مردم به اهل بیت(ع) دارد و مجموعه کارهایی که در اربعین رخ داد محصول هماهنگی مردم و مسؤلین بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در رأس مجموعه‌های خدمت‌رسانی در ایام اربعین، موثرترین مجموعه فراجا بود، افزود: دوستان ستاد اربعین و موکب‌داران می‌دانند در عرصه‌های مختلف قبل از ایام اربعین و در این ایام در عرصه میدانی که ترافیک بود و مسایل امنیتی در مرز و وجود داشت مجموعه فراجا زحمات زیادی کشیدند.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی با بیان اینکه هجمه‌های رسانه‌ای دشمن وجود دارد و جوامع را تسخیر می‌کند، عنوان کرد: در این میدان مبارزه باید تأمل کرد که چه اقدامی از پیروزی و غلبه دشمن در فضای رسانه جلوگیری می‌کند؟

او ادامه داد: در جنگ و روایت‌ها و امثال‌ آن با اتکا به برگزاری مجالس اهل‌بیت(ع) می‌توان در مقابل دشمن پیروز شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه اگر بتوانیم مجالس شادی و عزای اهل‌بیت (ع) را توسعه دهیم دشمن زمین‌گیر خواهد شد، گفت: اگر نتوانیم از این شعائر که بهترین وسیله برای مبارزه با دشمن است استفاده کنیم دشمن با رسانه‌های خود موفق خواهد شد ذهن‌ها را تسخیر کند.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی در پایان با انتقاد از اینکه رسانه‌ها باید بیشتر و بهتر فعالیت‌های ستاد اربعین استان را منعکس کنند، خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای گزارش فعالیت‌های استان‌ها در ایام اربعین را بیان کردند اما نامی از استان همدان نبردند، هرچند فعالیت این ستاد برای خدا است و اگر کسی نداند هم مهم نیست اما دیده شدن این کار بزرگ فرهنگی باید دیده شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090800432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha