امکان بازدید تصاویر سه‌بُعدی از معابر قم

رئیس اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک شهرداری قم گفت: سامانه شهرنما، امکان بازدید تصاویر سه‌بُعدی از تمام معابر و املاک سطح شهر را به ‌صورت پانوراما برای شهروندان فراهم کرده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، سید محمود حاجی میر رحیمی اظهار کرد: با توجه به اهمیت خدمات شهرسازی الکترونیک به شهروندان، مراحل بارگذاری تصاویر پانوراما در سامانه یکپارچه شهرسازی (سرای ۸) شهرداری انجام‌ شده و مبنای ارائه خدمات دقیق و سریع به شهروندان خواهد بود.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: تحولات بسیار تأثیرگذاری در روند ارائه خدمات به شهروندان با تصاویر سه‌بعدی صورت می‌گیرد.

او اضافه کرد: غنی‌سازی بانک اطلاعات شهری، مرجع مناسبی برای کارشناسان حوزه‌های گوناگون داخل و خارج شهرداری از جمله دستگاه‌های خدمات‌رسان در رسیدگی به پرونده‌ها و درخواست‌های شهروندان خواهد بود.

او با اشاره به تحولات اخیر در سامانه‌های شهرسازی بیان کرد: با تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات مربوط به سامانه‌های الکترونیکی، ساختاری متفاوت، پیشرفته و با رویکرد ایجاد شهر هوشمند؛ شاهد ارتقای سامانه (سیستم) یکپارچه شهرسازی و درآمد خواهیم بود.

میررحیمی گفت: تصاویر سه‌بعدی پانوراما، زمینه انجام اموری ازج مله مشاهده و بررسی روند تغییرات شهر، برداشت سریع اِلمان‌های شهری همچون مبلمان، حمل‌ونقل و ترافیک، بوستان‌ها و فضای سبز، کاهش بازدیدهای کارشناسی بصری، تشخیص مغایرت‌های کاربری و پیشروی‌های غیرمجاز در ساخت‌وسازها را با این سامانه فراهم می‌کند.

او با اشاره به اهمیت طرح تصویربرداری تصاویر پانوراما ۳۶۰ درجه از سطح شهر گفت: تصویربرداری سه‌بعدی از بخش‌های مختلف شهر به ‌صورت سالانه انجام می‌شود و با توجه به تغییرات مربوط به ساختمان‌ها، این تصاویر، مرجع مناسبی برای نظارت بر ساخت‌وسازها است.

او افزود: سامانه شهرنما امکان ملاحظه تصاویر سه‌بعدی از تمام معابر و املاک سطح شهر به ‌صورت پانوراما را برای شهروندان فراهم کرده است که از قابلیت‌های فرعی این سامانه می‌توان به گردشگری مجازی در قم، استفاده از آن در سامانه مدیریت بحران و بازدید از وضعیت ظاهری معابر و املاک شهر اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402110300215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha