کشف و ضبط اشیای تاریخی در شیروان خراسان شمالی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شیروان از کشف و ضبط ۲ سکه طلا و یک ظرف بیضی شکل توسط نیروی انتظامی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، حمید رازقی با اعلام این خبر گفت: ۲ سکه طلا متعلق به دوره اسلامی و یک ظرف تاریخی متعلق به دوره قاجار در شهرستان شیروان با همکاری نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شیروان ادامه داد: پس از دستگیری و توقیف اشیای تاریخی، مجرمان برای طی مراحل قانونی تحویل دستگاه قضا شدند و اشیای توقیفی نیز به‌منظور بررسی‌های کارشناسی تحویل اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان و سپس به‌منظور انجام مراحل تشخیص اصالت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی منتقل‌شده می‌شود.

رازقی تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت مناطق تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد، ازاین‌رو از همه مردم استان درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی دراین‌خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۲۸۹۵۴-۰۵۸ در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402111701041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha