موزه نهادی آموزشی و پژوهشی است

معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری موزه را نهادی آموزشی و پژوهشی خواند و تصریح‌ کرد: امیدواریم برگزاری نشست‌های آموزشی برای ارتقای امر آموزش در موزه‌ها موثر باشد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، نخستین روز از نشست دو روزه بین‌المللی آموزش در موزه، ۱۲ اسفند۱۴۰۲، با موضوع «اهمیت آموزش در موزه‌ها» با حضور کارشناسان، پژوهشگران، علاقه مندان و ... بصورت حضوری و مجازی به همت معاونت پژوهشی پژوهشگاه با مشارکت کمیته بین‌المللی آموزش شورای جهانی موزه‌ها برگزار شد.

ذات‌الله نیکزاد، معاون پژوهشی پژوهشگاه در این نشست با معرفی برنامه‌های این کارگاه ابراز امیدواری کرد برگزاری چنین برنامه‌های آموزشی در ارتقای امر آموزش در موزه‌ها موثر باشد.

او با مهم خواندن امر آموزش در موزه‌ها، موزه‌ها را نهادهای آموزشی و پژوهشی خواند و افزود: این ماهیت آموزشی بودن موزه‌ها باعث می‌شود که هم موزه‌ها در نحوه آموزش به مخاطبان حساس باشند و هم افرادی که در این مراکز مشغول بکار هستند دقت بیشتری در این امر داشته باشند.

معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، در پایان اظهار کرد: برای آشنایی بیشتر موزه‌داران و مخاطبان این نشست دو روزه برگزار شد که امیدواریم گام موثری در راستای پیشبرد اهداف این حوزه باشد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1402121400610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha