برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در خانه تاریخی زند قم

معـاون صنایع‌دستی و هنـرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم گفت: نمایشگاه تولید و فروش صنایع‌دستی سفال و سرامیک در خانه تاریخی زند شهر قم بر پا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، مهدی نصر اصفهانی اظهار کرد: در این نمایشگاه هنرمندان صنایع‌دستی با تجهیز کردن اتاق‌های این خانه تاریخی، به صورت زنده صنایع‌دستی را تولید و عرضه کردند.  

معاون صنایع‌دستی و هنـرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم افزود: در خانه تاریخی زند، چندین غرفه تولید زنده صنایع‌دستی با حضور هنرمندان شاخص بر پا شد، از جمله این رشته‌ها زیورآلات سنتی، سراجی سنتی، رودوزی سنتی، آینه‌کاری و نقاشی روی چرم بود.

او با اشاره به این که عرضه تولیدات صنایع دستی نیازمند معرفی آن به عموم مردم است، گفت: لازم است، صنایع‌دستی به مردم معرفی شود تا هر شخصی بر اساس سلیقه و نیازش، برای کاربردی‌سازی آن در طراحی منزل خود مورد استفاده قرار دهد.

نصر اصفهانی با انتقاد از این که استان قم بازارچه دائمی برای معرفی و عرضه صنایع دستی ندارد، گفت: این اداره‌کل، طرح راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع‌دستی را به نهادهای مرتبط ارائه کرده است که امیدواریم، این امر تحقق پیدا کند تا بتوانیم شاهد ارتقای تولیدات صنایع‌دستی در این استان باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402122801998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha