اسکان ۳۰ هزار نفر در مراکز اقامتی استان همدان/ بازدید بیش از ۱۷۵ هزار نفر از جاذبه‌های پایتخت تاریخ و تمدن

استاندار همدان گفت: از ۲۶ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین بیش از ۳۰ هزار نفر از مراکز اقامتی استان همدان استفاده و بیش از ۱۷۵ هزار نفر نیز از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی پایتخت تاریخ و تمدن بازدید کرده‌اند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا، مسافت کوتاه همدان به تهران را یکی از مزیت‌های خوب استان در حوزه گردشگری برای پایتخت‌نشینان دانست و گفت: غار شگفت‌انگیز علیصدر و محوطه تاریخی هگمتانه دو بال قدرتمند گردشگری همدان هستند.

استاندار همدان، گفت: پایتخت تاریخ و تمدن ایران از ماه‌ها قبل مقدمات آمادگی پذیرایی از مسافران نوروزی را فراهم کرده و با اشتیاق آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است.

او ادامه داد: دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران در آمادگی کامل قرار دارند و طرح نوروزی ستاد خدمات سفر از ۲۵ اسفند سال قبل در همدان آغاز شده و تا امروز پذیرای گردشگران از اقصی نقاط کشور بوده‌ایم.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: از ۲۶ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین بیش از ۳۰ هزار نفر از مراکز اقامتی استان همدان استفاده و بیش از ۱۷۵ هزار نفر نیز از جاذبه‌های گردشگری و آثار تاریخی پایتخت تاریخ و تمدن بازدید کرده‌اند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در این مدت ۱۰۵ بازدید نظارتی نیز از مراکز اقامتی استان انجام شده است، افزود: همدان آمادگی کامل برای پذیرایی از مسافران نوروزی را دارد و امیدواریم کسانی که پایتخت تاریخ و تمدن را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند اوقات خوشی را تجربه کنند.

او یادآور شد: غار شگفت‌انگیز علیصدر و محوطه تاریخی هگمتانه با قدمت ۲۵۰۰ سال دو بال قدرتمند گردشگری همدان هستند که در کنار حدود یک‌هزار و ۹۰۰ اثر می‌توانند خاطرات خوبی را برای گردشگران رقم بزنند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: دو شهر جهانی سفال لالجین و مبل و منبت ملایر، شهرها و روستاهای ملی در حوزه صنایع‌دستی و سوغات متنوع استان همدان بستر خوبی برای جذب گردشگر هستند و هموطنان می‌توانند از این جاذبه‌های کم‌نظیر نهایت بهره را ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010400616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha