روند کاهشی سوانح رانندگی نوروز ۱۴۰۳ در همدان

رئیس پلیس راه استان همدان گفت: سوانح فوتی، جرحی و خسارتی از ابتدای طرح نوروزی بر اساس داده‌های آماری گویای این است که تاکنون روند کاهش داشته که امید می‌رود تا پایان طرح این روند کاهشی تداوم داشته باشد.

به گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سرهنگ علی فکری روز پنجشنبه ۹ فروردین ماه اظهار کرد: فوتی‌های ناشی از سوانح جاده‌ای استان همدان ۶۰ درصد کاهش داشته است و همه متوفیان نیز بومی بوده و مسافران سهمی از این آمار ندارند.

رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: بیشترین و مهم‌ترین علت بروز سواح فوتی در جاده‌های برون شهری استان همدان تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ ثبت شده است و هم اینک تردد روان را در جاده‌های برون شهری این استان شاهدیم در حالی که حجم ترافیک روز گذشته بسیار سنگین بود.

او اظهار کرد: با آغاز طرح نوروزی پلیس ۸۵ تیم خودرویی محسوس به همراه ۲۰ تیم نامحسوس کار کنترل ایمنی تردد در جاده‌های برون شهری این استان را عهده‌دار بودند.

سرهنگ فکری اضافه کرد: بیشترین تخلفات ثبت شده توسط مامورن پلیس راه در نوروز امسال نبستن کمربندی ایمنی، تردد با سرعت غیرمجاز و نقص فنی خودروها بوده است.

رئیس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: ناوگان عمومی مسافربری نظیر اتوبوس و مینی‌بوس کمتر از ۲درصد سوانح رانندگی را در طول سال به خود اختصاص می‌دهند و نوروز امسال شاهد هیچگونه سانحه فوتی، جرحی و خسارتی برای ناوگان مسافربری نبودیم.

او افزود: اتوبوس ها پیش از حرکت از ترمینال کنترل می شوند و در ایستگاه های پلیس راه نیز سلامت فنی آنها رصد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403010901497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha