ورود بیش از ۷میلیون و ۸۱۰هزار نفر زائر به خراسان رضوی

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی از ورود بیش از ۷ میلیون و ۸۱۰ هزار نفر زائر به استان و مشهد خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز پنجشنبه نهم فروردین ۱۴۰۳ در نشست خبری با رسانه‌های استان که در هتل ارغوان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: از ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ تا امروز مجموعا ۷میلیون و ۸۱۰هزار و ۳۶۰نفر به استان خراسان رضوی و مشهد سفر کرده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی ادامه داد: ۲۳۹هزار و ۸۷۰نفر از طریق فرودگاه، ۴۳۱هزار و ۷۱۰ نفر از طریق راه‌آهن، ۵۹۲هزار و ۲۱۳ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و ۶میلیون و ۵۴۶هزار و ۵۶۷ نفر از طریق حمل و نقل شخصی در این ایام به استان و مشهد الرضا (ع) مشرف شده‌اند.

او  با بیان این که در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری انجام شده است، گفت: ضریب اشغال واحدهای اقامتی طی شبانه روز گذشته در استان ۵۱درصد و در مشهد ۵۳ درصد بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین گنابادی‌نژاد افزود: همچنین میانگین ضریب اشغال از ۱۵ اسفند ماه گذشته تاکنون در استان ۳۹درصد و میانگین ضریب اشغال مشهد ۴۱درصد است که این آمار نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد.

او یادآور شد: تخفیف‌های ۳۰ تا ۴۰ درصدی که برای اقامت ۱۰ روزه زائران در مشهد در نظر گرفته شده بود تاثیرگذار بود و ۱۵درصد از ظرفیت‌های اقامت رسمی مشهد متاثر از این اقدام تکمیل شده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی خطاب به مسافرانی که قصد سفر به مشهد را دارند، توصیه کرد: زائران عزیز قبل از این که به سمت مشهد عزیمت کنند، محل اقامت خود را رزرو کردند. در همین راستا تلفن ۰۵۱۳۷۰۴۵ قرارگاه عملیاتی خدمات سفر شهرستان مشهد برای هدایت، راهنمایی و دریافت شکایت زائران و مسافران پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403011001581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha