\"عليرضا مرادي بيستوني\" ،کارشناس پژوهشي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان کرمانشاه با بيان اين مطلب به ميراث آريا( CHTN) گفت: اين فيلم مستند از سوي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و به سفارش صداو سيماي مرکز استان ساخته شده است.

وي با اشاره به اينکه اين فيلم در 10 دقيقه ساخته شده است، اظهارداشت:در اين فيلم مستند ،ويژگي هاي معماري و تاريخي تکيه معاون الملک معرفي شده است.

کارشناس پژوهشي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان کرمانشاه با اشاره به اينکه تکيه معاون الملک يکي از بناهاي به جاي مانده دوره قاجاريه در کرمانشاه است، گفت : کاشي هاي منحصر به فرد موجود در تکيه معاون الملک آن را از ديگر تکاياي شهر متمايز کرده است .

مرادي خاطرنشان کرد: اين بنا در بافت قديم شهر ، در محله آبشوران قديم و در خيابان شهيد حـداد عادل واقع شـده که بـه دستور حسين خان معروف به معين الرعايا ساخته شده است و از سه قسمت حسينيه ، زينبيه و عباسيه تشکيل شده است.

وي در ادامه با اشاره به راهيابي فيلم مستند تکيه معاون الملک به جشنواره بين المللي فيلم کوتاه تهران اظهار داشت:اين جشنواره از تاريخ 22 تا 27 آبان ماه با حضور کشور هاي خارجي برگزار خواهدشد./116


انتهای پیام/

کد خبر 1386081025