به گزارش ميراث آريا(CHTN)، \"محمد رضا قزلسفلي\" در ديدار با \"هيندولو اس. تراي\" وزير فرهنگ و گردشگري سيرالئون گفت: سازمان ميراث فرهنگي ايران همچنين براي همکاري در زمينه‌هاي سفال‌سازي، ترويج صنايع‌دستي و همکاري‌هاي فرهنگي آمادگي کامل دارد.

وي افزود: طبق توافقات به عمل آمده کتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران نيز با استفاده از تکنولوژي مدرن خود آماده است در تجهيز و به روز کردن امکانات کتابخانه‌هاي سيرالئون همکاري کند.

قزلسفلي در ادامه سخنان خود با اشاره به مشترکات فرهنگي ، هنري و اعتقادي دو ملت مسلمان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري سيرالئون درباره زمينه‌هاي همکاري فرهنگي بين دو کشوراز جمله صنعت گردشگري ، برگزاري نمايشگاه‌هاي کتاب و آثار فرهنگي و هنري ، برگزاري هفته فيلم ، مبادله اطلاعات ، تجربيات ، فيلم ، هنرمند و مطالبي بيان کرد.

در ادامه اين ديدار هيندولو اس. تراي گفت: وضعيت فرهنگ و امور گردشگري سيرالئون واقعا اسفناک بوده و با مجموعه‌اي از چالش‌ها مواجه شده است.

وي افزود: اميدواريم مطابق با انتظارات دولت و ملت سيرالئون تلاش‌هائي جهت توسعه اوضاع فرهنگي و گردشگري صورت گيرد .

وي با ارائه گزارشي از اوضاع نابسامان فرهنگي و گردشگري کشورش اظهار اميدواري کرد که از حمايت‌هاي جمهوري اسلامي ايران بهره مند شود .

بنا بر اين گزارش، در پايان اين ديدار رايزن فرهنگي ايران به وزير فرهنگ و گردشگري سيرالئون يک جلد کلام الله مجيد به ترجمه انگليسي و مجموعه‌اي اقلام فرهنگي ، هنري ، صنايع دستي و کتاب‌هاي ايران‌شناسي اهدا کرد.

115/



انتهای پیام/

کد خبر 1386082270