به گزارش ميراث آريا(chtn)جمهوري اسلامي ايران و ليبي ‪ ۱۰‬موافقتنامه و يادداشت تفاهم در زمينه گردشگري ،بازرگاني ، تجاري ، گمرکي، شيلات ، فرهنگي و آموزشي امضا کردند.

برنامه همکاري گردشگري وبرنامه اجرايي همکاري فرهنگي و رسانه‌اي ،يادداشت تفاهم تاسيس شرکت سرمايه‌گذاري مشترک، موافقتنامه همکاري گمرکي، يادداشت تفاهم ميان بانک‌هاي مرکزي دو کشور و موافتنامه کشتيراني و بازرگاني از جمله اسنادي است که در حضور\"پرويز داودي \"معاون اول رييس جمهوري و \"بغدادي المحمودي\" نخست وزير ليبي در شهر طرابلس به امضا مسئولان دو کشور رسيد.

سرپرست امور بين الملل سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري در اين زمينه گفت: با توجه به اينکه جمعيت ليبي کم و در آمد سرانه آن بالا است اين کشور به عنوان يکي از کشور‌هاي هدف براي جلب گردشگران به ايران مطرح است .

\"محمد کاظم خلدي نسب \"افزود: همچنين از آنجا که اين کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامي است و يکي از الويت‌هاي ايران توسعه روابط با کشور‌هاي مسلمان است، توسه روابط گردشگري با اين کشور هم از اهميت ويژه‌اي برخوردار است .

سرپرست اموربين الملل سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري تصريح کرد: دعوت از مقامات عالي رتبه در کشور و حوزه ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري و مبادله هيات‌‌هاي کارشناسي ، برگزاري تور‌هاي آشناسازي‌، نشست مديران و اتحاديه آژانس‌داران از پيشنهادات ايران به ليبي براي همکاريهاي مشترک است ./105

انتهای پیام/

کد خبر 1386100618