نوروز 90 آغاز همسويي سفر با هدفمندي يارانه‌ها است

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، ستاد دائمي تسهيلات سفرهاي استان خراسان رضوي طي مراسمي با حضور 40 نفر از مديران، روسا و نمايندگان دستگاه‌هاي اجرايي عضو اين ستاد در مکان اداره ميراث فرهنگي،‌ صنايع‌دستي و گردشگري مشهد به طور رسمي آغاز به کار و اولين نشست هماهنگي نوروز 1390 را برگزار کرد.

سعيد حسين پور با اشاره به اقدامات پراکنده سازمان‌هاي متولي امر استقبال از مسافران نوروزي در استان اظهار داشت: ايجاد ستادي مشترک در زمينه ساماندهي برنامه‌هاي مربوط به زائران نوروزي و ايجاد هماهنگي بين بخشي در استان از ضروريات به شمار مي‌رفت که در سال‌هاي اخير ايجاد اين ستاد فعاليت سازمان‌ها را هماهنگ‌تر کرده است و هر سال نسبت به سال گذشته باعث بارور شدن ظرفيت‌هاي بيشتري در استان مي‌شود.

وي با بيان اينکه افتتاح‌ ستاد تسهيلات سفرهاي دائمي خراسان رضوي به صورت رسمي انجام شد، تأکيد کرد: نمايندگان سازمان‌ها بايد از 20 اسفند ماه جاري در ستاد حضور دائمي داشته باشند و به موضوعاتي که در ايام نوروز ضرورت مي‌يابد، رسيدگي کنند.

معاون عمراني استاندار خراسان رضوي ادامه داد: راه‌اندازي سايت اطلاع‌رساني ستاد از موضوعاتي است که بايد به‌طور جدي پيگيري شود و تلفن گويا و پاسخگو نيز براي انعکاس نظرات‌، مشکلات‌، پيشنهادها و توجيه زائران آماده شود که‌ رديفي براي هزينه تلفن گويا در هزينه‌هاي جاري ستاد در نظر گرفته مي‌شود.

حسين‌پور با اشاره به وضعيت جوي نامناسب در ايام نوروز 90 بيان کرد: در استان بايد پيش‌بيني بيش از 2 هزار تخت براي اسکان زائران صورت بگيرد که انجام اين امر نيازمند هماهنگي همه بخش‌ها در استان است.

‌وي موضوع آمارگيري ورود و خروج‌ها را در استان بسيار مهم دانست و گفت: وضعيت آمارگيري با توجه به شاخص‌هاي سازمان ميراث فرهنگي بايد از روش‌هاي نوين و پيشرفته استفاده شود و آمار به روز ارائه شود.

‌معاون عمراني استاندار خراسان رضوي با اشاره به اين موضوع که نوروز 90 نخستين سال همسويي سفرها با هدفمندي يارانه‌ها است، خاطر نشان کرد: بايد روان‌سازي در حمل ‌و نقل عمومي صورت گيرد تا بار هزينه‌هاي حمل و نقل بر دوش زائران سنگيني نکند.

جانشين رئيس ستاد تسهيلات سفرهاي دائمي خراسان رضوي با تأکيد بر افزايش حامل‌هاي انرژي در راستاي هدفمند کردن يارانه‌ها و افزايش قيمت هتل آپارتمان‌ها و هتل‌ها و مسافرخانه‌ها اظهار داشت: افزايش قيمت اين مراکز بايد در کميته‌ کنترل قيمت‌ها در ستاد بررسي شود و يا قيمت اين مراکز افزايش يابد و يا يارانه به اين بخش تعلق گيرد.

حسين‌پور افزود: در بودجه سال 90 اعتبارات ملي براي زيبا سازي مدخل‌هاي ورودي شهرها تخصيص يافته است و شهرداري بايد با ايجاد المان‌هاي زيبا شادي را در ايام نوروز به زائران هديه کند.

اين مقام مسوول افزود: بر اساس فعاليت هر يک از دستگاه‌ها در معاونت خاص، ساير ادارات و مجموعه‌هاي مرتبط و مشابه با فعاليت اين ارگان‌ها و مجموعه‌ها در شهرستان‌هاي استان نيز عضو و زير مجموعه ستاد هستند.

معاون استاندار خراسان رضوي ابراز اميدواري کرد که با فعاليت اين ستاد خدمات به صورت کاملا برنامه ريزي شده، شفاف، بدون کاستي و به شکل موثر به مسافران و زايران ارائه شود.

وي کسب و ارائه آمار دقيق گردشگران و زائران داخلي و خارجي را از مشکلات سال‌هاي گذشته برشمرد و گفت: با استفاده از روش‌هاي نوين آمار گيري در اين عرصه مي‌توان خلاء موجود را رفع کرد که در اين راستا سازمان‌ها و مجموعه‌هاي متولي بايد کار مشترکي را آغاز کنند.


111/

انتهای پیام/

کد خبر 1389121011