همايش و نمايشگاه ملي معرفي جاذبه‌هاي روستاهاي گردشگري کشور

به گزارش ميراث آريا (chtn)، مديرکل کميته طبيعت‌گردي کشور با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران از انعقاد تفاهم‌نامه‌اي در حاشيه اين همايش و نمايشگاه خبر داد و گفت: در حاشيه اين نمايشگاه و همايش وزارتخانه‌هاي راه و شهرسازي کشور، دفتر مناطق محروم رياست‌ جمهوري و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تفاهم‌نامه‌ مشترکي را به منظور ايجاد زيرساخت‌‌هاي لازم براي 120 روستاي هدف گردشگري به امضا مي‌رسانند.

«محمدعلي فياضي» همچنين در مورد همکاري ساير نهادها در برگزاري اين نمايشگاه گفت: در اين نمايشگاه وزارت راه و شهرسازي، وزارت کشور، سازمان انرژي‌هاي نو، سازمان منابع طبيعي، دفتر مناطق محروم رياست جمهوري و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آخرين دستاوردهاي خود را در زمينه توسعه گردشگري روستايي به نمايش مي‌گذارند.

وي همچنين از برگزاري تورهاي روستاگردي و نمايشگاه‌هاي تورهاي روستاگردي در تهران و نمايشگاه عکس روستاهاي گردشگري خبر داد و گفت: در هفته گردشگري امسال براي نخستين‌بار 50 عکس منتخب اعم از عکس‌هايي مرتبط با فعاليت روستاييان، محصولات صنايع دستي، جاذبه‌هاي روستايي و ... به منظور معرفي به گردشگران ورودي و توانمندسازي جوامع محلي در معرض ديد عموم قرار مي‌گيرند.

اين مقام مسوول با اشاره به برگزاري هم‌انديشي دهياران روستاهاي هدف گردشگري در عصر روز همايش روستاهاي گردشگري تصريح کرد: اين هم‌انديشي که کار مشترکي از سازمان دهياري‌هاي وزارت کشور و کميته طبيعت‌گردي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است، شامل کارگاه آموزشي است و به شرکت‌کنندگان آن گواهي‌نامه آموزشي ارائه مي‌شود.

اين مقام مسوول درباره محورهاي اين هم‌انديشي نيز گفت: در اين هم‌انديشي مباني گردشگري روستايي، الگوهاي بومي در معماري روستا براي ارتقاي گردشگري روستايي، مشارکت جوامع محلي در گردشگري روستايي، راهنمايي محلي گردشگران، الگوها و مصاديق داخلي و خارجي گردشگري روستايي، حفاظت محيط زيست در گردشگري روستايي، نمونه اقامتگاه‌هاي موفق روستايي، الگوهاي انرژي‌هاي نوين در روستا و نقش بانوان در گردشگري روستايي با تکيه بر صنايع دستي بررسي خواهد شد.
ب/120

انتهای پیام/

کد خبر 1391070353