حضور رئيس و معاونين سازمان ميراث فرهنگي در چهارمين جشن جهاني نوروز

به گزارش ميراث آريا(chtn)، دکتر محمد شريف ملک زاده معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي کشور، منوچهر جهانيان معاون گردشگري و تعدادي از مديران ارشد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با حضور در عشق آباد ترکمنستان در چهارمين جشن جهاني نوروز شرکت کردند.

در اين مراسم که از صبح امروز پنج شنبه اول فرودين ماه و با حضور روساي کشورهاي حوزه نوروز در عشق آباد برگزار شده است دکتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران نيز به همراه تعدادي از اعضاء کابينه حضور دارد.

در جشن جهاني نوروز که در حقيقت نماد اتحاد و همدلي کشورهاي حوزه نوروز است سران کشورهايي که نوروز را جشن مي‌گيرند گردهم آمده و اين آيين باستاني را گرامي مي دارند.

تا کنون نيز اين جشن دو بار در تهران و يک بار در تاجيکستان برگزار و قرار شد تا هر ساله يکي از کشورهاي عضو پرونده نوروز، ميزبان جشن جهاني نوروز باشد.

در پرونده ثبت جهاني نوروز، هفت کشور از جمله ايران، افغانستان، پاکستان، تاجيکستان، عراق، ترکيه و ...عضويت داشتند اما در نشست بررسي الحاق کشورهاي جديد در پرونده نوروز که در سال 91 برگزار شد، تقاضاي عضويت سه کشور افغانستان، تاجيکستان و قزاقستان نيز بررسي شد.
/108











انتهای پیام/

کد خبر 139201012