ویژه برنامه های دهه کرامت در شیراز برگزار می شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان فارس از برگزاری برنامه های متنوع ستاد دهه کرامت کشور ویژه گردشگران وزائران درسفرهای تابستانی خبرداد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، «قدرت الله تاج بخش» با ارج نهادن به شعائر دینی وگرامیداشت شخصیت والا و عظیم الشان ائمه معصومین(ع) و امامزادگان واجب التعظیم،درحاشیه جلسه ستاد دهه کرامت که درمحل دفتر نماینده ولی فقیه استان برگزارشد،به ویژه برنامه های متنوع این اداره کل و سایر دستگاه های عضو ستاد به منظور بزرگداشت این دهه پر فضیلت اشاره کرد و افزود: مقارن شدن دهه کرامت با اوج سفرهای تابستانی می تواند فرصت مناسبی برای استفاده مطلوب گردشگران و زائران از جاذبه های میراث معنوی و سایر برنامه های فرهنگی به همین مناسبت باشد.

وی افزود: همچنین از طرفی می تواند بهترین زمان جهت معرفی شخصیت والای حضرت احمد بن موسی (ع)، شرح حال و سایر فعالیت های قابل توجه آن حضرت در راستای شناسایی و اشاعه فرهنگ دینی، تبلیغ و ترویج ظرفیت های مذهبی مقدس شهر شیراز به عنوان سومین و یکی از مقصدهای اصلی گردشگری زیارتی ایران در عرصه داخلی و بین المللی باشد.

وی در همین راستا به برخی از برنامه های مصوب ستاد دهه کرامت که توسط این اداره کل برگزار میگردد اشاره کرد که از جمله می توان به برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی مرتبط با علوم قرآنی  و تصاویر جاذبه های مذهبی در اماکن تاریخی فرهنگی فارس ، اجرای مراسم استقبال از زائران در مبادی ورودی شیراز ، برپایی مراسمات هنری مذهبی ویژه نکوداشت ولادت این بزرگواران در اماکن حافظیه ، سعدیه و ارگ کریم خانی و نیز استقرار راهنمایان مذهبی در این اماکن و ... اشاره نمود.

وی  اعلام داشت: برنامه ها در اولین روز از ماه ذیقعده همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) آغاز و تا روز میلاد باسعادت امام رضا (ع) در یازدهم ذیقعده ادامه خواهد داشت.

/108

انتهای پیام/

کد خبر 139205287