\"دن\" و \"بروک\"، سوغات ترکمن‌ها به بازدیدکنندگان

در جشنواره و نمایشگاه هفته گردشگری ، می‌توانید در چادر ترکمن‌ها انواع روسری‌های مخصوص ترکمن‌ها و لباس‌هایشان بنام \"دن\" را به همراه غذاهای خوشمزه‌شان بنام \"بروک\" و \"پیشمه\" تهیه کنید. 

اسلام محمدعالمی که از گنبدکاووس و به نمایندگی از ترکمن‌ها به تهران آمده با عنوان کردن مطالب فوق گفت: انواع نان‌های ما معروف به نان روغنی و تنوری به تمام بازدیدکنندگان عرضه و برای صرف آن‌ها ارائه می‌شود. 

وی روسری‌های ترکمنی را نیز بسیار خاص و منحصر به این منطقه دانسته و ادامه داد: یک نوع از روسری‌های ترکمنی به نام \"تاتاری\" شهرت جهانی دارد و به جرات می‌توان گفت یکی از گرانبهاترین البسه خانم‌ها به‌شمار می‌آید. 

عالمی رنگ‌بندی‌های این روسری‌ها را نیز بسیار ویژه دانسته و با اشاره به اینکه لباس‌های مخصوص ترکمن‌ها \"دن\" نام دارد، ادامه داد: دن‌های زنانه سوزن‌دوزی می‌شوند و نقش و نگارهای آن‌ها بسیار زیباست به نحوی که بسیاری از توریست‌ها وقتی وارد منطقه ترکمن می‌شوند، مجذوب این لباس‌ها می‌شوند. 

لازم به ذکر است، در طول هفته گردشگری از پنجم تا یازدهم مهرماه، علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در برج میلاد علاوه بر استفاده از برنامه‌های متنوع، از چادر ترکمن‌ها نیز بازدید کنند. 

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1392070613