اختصاص اعتبار ویژه برای مرمت حمام افضل شوشتر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان از اختصاص اعتبار ویژه برای مرمت و حفاظت اضطراری حمام افضل این شهرستان خبر داد و گفت: مشکلی برای تامین اعتبار وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خوزستان، افشین حیدری اظهار کرد: حمام افضل شهرستان شوشتر یکی از قدیمی‌ترین حمام‌های خوزستان به شمار می‌آید که به دلیل بارندگی روزهای گذشته و هوازدگی تخریب شده است و برای مرمت این بنای تاریخی اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: در سال‌های گذشته اعتبار 800 میلیون ریالی برای مرمت این اثر تاریخی در نظرگرفته بودیم که مالکان این اثر تاریخی از مرمت آن ممانعت کردند و خواستار تملک این اثر توسط اداره کل میراث فرهنگی شدند.

وی خاطر نشان کرد: اعتباری برای تملک در اختیار میراث فرهنگی نیست ولی می‌توانیم برای حفاظت از این اثر تاریخی برای مرمت آن اقدام کنیم و در این زمینه نیز برنامه‌ریزی مدونی ارائه شده است.

حیدری تاکید کرد: برای حفاظت اضطراری این اثر و رفع خطر آن اعتباری در نظرگرفته‌ایم تا وضعیت از تبدیل شدن به بحران خارج شود و در حین این فعالیت‌های مرمت این اثر نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان تاکید کرد: حمام افضل با شماره 8361 در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده است و به دوران قاجار اختصاص دارد.
/108

انتهای پیام/

کد خبر 139210131

برچسب‌ها