كاسه سيمين جشنواره ملی آش ايرانی به خراسان رضوی رسيد

جایزه نفر نخست سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی به منیره حیدری از استان خراستان رضوی رسید تا اين بار كاسه سيمين مليله را خراسانی‌ها به خانه ببرند.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، شامگاه جمعه، 26 مرداد، آیين اختتاميه سیزدهمين جشنواره ملي آش ايراني در سينما روباز گاوازنگ برگزار شد و با انتخاب هیئت داوران جایزه نفر نخست سیزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی با معرفی برگزیدگان به منیره حیدری از استان خراسان رضوی رسید.

جایزه نفر دوم نيز به رباب محمدی از زنجان و نفر سوم به طور مشترک به بتول تقی زاده كاخكي از خراسان جنوبی و فریبا صمصامی از زنجان اختصاص يافت.

جايزه منتخبان این بخش کاسه سیمین ملیله زنجان بود كه به تازگي زنجان بعنوان شهر ملي مليله انتخاب شده است.

همچنين در اين جشنواره از غرفه هاي برتر صنايع دستي تجليل شد و  کاظم نوری با ملیله زنجان، حمید فرجی با احجام چوبی البرز و نجمه سالاری با پته دوزی کرمان به عنوان غرفه های برتر معرفی شدند.

در بخش غرفه خلاق، جایزه این جشنواره به محمد جواد عطاپور چاقو ساز نی ریزی از استان فارس رسيد و عبدالرسول محمد با صنایع چوبی کرمانشاه جايزه غرفه اخلاق را به خود اختصاص داد.

سیزدهمین دوره جشنواره ملی آش ایرانی از 22 تا 26 مرداد در مجموعه تفریحی گاوازنگ زنجان برگزار شد و شامگاه جمعه با حضور استاندار زنجان به کار خود پایان داد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 139705276

برچسب‌ها