صدور مجوز اولیه تاسیس 37 اقامتگاه بومگردی جدید در استان اصفهان

معاون سرمایه گذاری و امور طرحهای اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان از صدور مجوز اولیه جهت تاسیس 37 اقامتگاه بومگردی جدید در استان اصفهان در هفتمین و آخرین نشست کمیته فنی صدور مجوز اقامتگاه های بومگردی استان اصفهان در استان اصفهان در سال 1397 خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان؛ هفتمین و آخرین نشست کمیته فنی صدور مجوز اولیه تاسیس اقامتگاه های بومگردی استان اصفهان در سال 1397 تشکیل شد.

در حاشیه این نشست سید علی صالح درخشان معاون سرمایه گذاری و امور طرحهای اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان عنوان کرد: در مجموع 50 طرح ارائه شده در این نشست، 37 طرح با اکثریت آراء اعضاء کمیته بومگردی استان به تصویب رسیده و منجر به صدور مجوز اولیه تاسیس شد.

درخشان در رابطه با مجوزهای صادر شده در این نشست عنوان کرد: از مجموع طرحهای ارائه شده در این نشست 5 طرح تاسیس بومگردی در شهرستان اصفهان شامل: شهر اصفهان و روستاهای \"براآن شمالی\"، \"حسن آباد\" و \"رامشه\" تائید شد.

او همچنین تصریح کرد: در این نشست همچنین اعضاء کمیته با صدور مجوز اولیه جهت تاسیس 4 اقامتگاه بومگردی در شهر نائین و روستاهای \"اشین\" و \"نیستانک\" از توابع این شهرستان موافقت کردند.

درخشان به سایر طرحهای مصوب در این نشست اشاره کرد و گفت: در هفتمین نشست کمیته فنی اقامتگاه های بومگردی استان، اعضاء نشست با صدور مجوز اولیه جهت تاسیس 2 اقامتگاه بومگردی در شهر نوش آباد از توابع شهرستان آران و بیدگل در شمال استان، 1 اقامتگاه بومگردی در شهر \"افوس\" از توابع شهرستان بوئین و میاندشت در غرب استان، 1 اقامتگاه در شهرستان نطنز، 1 اقامتگاه در شهر دهاقان، 2 اقامتگاه در شهر خور از توابع شهرستان خوروبیابانک و 3 اقامتگاه بومگردی در شهر \"باغبهادران\" و روستاهای \"زردخشونیه\" و \"ملک آباد\" از توابع شهرستان لنجان موافقت کردند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان ادامه داد و افزود: در این نشست همچنین با تاسیس 2 اقامتگاه در روستاهای \"سفتجان\" و \"نسار\" از توابع شهرستان فریدن در غرب استان، 1 اقامتگاه در شهرستان خوانسار در شمال غرب استان، 3 اقامتگاه در روستاهای \"حبیب آباد\"، \"تلک آباد\" و شهر \"زواره\" از توابع شهرستان اردستان، 2 اقامتگاه بومگردی در روستاهای \"نهضت آباد\" و \"حسین آباد\" از توابع شهرستان نجف آباد در مرکز استان و 1 اقامتگاه بومگردی در روستای \"وانشان\" از توابع شهرستان گلپایگان در شمال غرب استان صادر شد.

درخشان همچنین به مجوزهای اولیه صادر شده در محور خبری استان نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در این نشست اعضاء نشست با تاسیس 4 اقامتگاه بومگردی در شهر سمیرم و روستاهای \"پادنا\" و \"مهرگرد\" از توابع شهرستان سمیرم و همچنین 1 اقامتگاه بومگردی در شهر \"طالخونچه\" از توابع شهرستان مبارکه موافقت کردند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه به استقبال مردم محور شمال استان اصفهان از فعالیت در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: در هفتمین نشست کمیته فنی تاسیس اقامتگاه بومگردی استان اصفهان 7 مجوز اولیه تاسیس 7 اقامتگاه در روستاهای \"خنب\" ، \"اسحاق آباد\" \"وادقان\" ، \"ویدوج\" و شهرهای کاشان و نیاسر صادر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1397122524

برچسب‌ها