راه اندازی 46  کارگاه مرمتی در سال 97

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از راه اندازی 46 کارگاه مرمت بناهای تاریخی در سال 1397 خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمان، غلامرضا فرخی مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در سال گذشته 46 کارگاه مرمتی راه اندازی شد که تعدادی از این کارگاه ها همچنان فعال هستند، اظهار کرد: این کارگاه ها از محل اعتبارات ملی و استانی با بودجه ای بالغ بر 18 میلیارد تومان آغاز به کار کردند.

وی با بیان اینکه استان کرمان دارای7 اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و 7 هزار اثر تاریخی شناخته شده  است، افزود: این آثار نیازمند مرمت و نگهداری هستند که مرمت و حفاظت از این آثار منوط به همکاری بخش خصوصی و دوستداران میراث فرهنگی است.

فرخی با اشاره به اینکه در حال حاضر 10 بنای تاریخی توسط بخش خصوصی با حجم سرمایه گذاری 30 میلیارد تومان در دست مرمت قرار دارند، اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه ها مجموعا بین 30 تا 85 درصد است که  مرمت و بازسازی این پروژه ها به جز کاروانسرای وکیل تا پایان سالجاری به پایان می رسد.

وی با بیان اینکه بناهای تاریخی از طریق صندوق احیا بناهای تاریخی سازمان میراث فرهنگی کشور به بخش خصوصی واگذار می شوند، افزود: واگذاری بناهای تاریخی، اشتغال زایی پایدار و استفاده بهینه از بناهای تاریخی را به دنبال دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان همچنین به همکاری خوب شرکتهای بزرگ صنعتی و معدنی استان در ایفای نقش اجتماعی این موسسات در خصوص مرمت بناهای تاریخی استان اشاره و خاطرنشان کرد: پنج بنای تاریخی با همکاری این شرکتها در حال مرمت است که تاکنون70 تا 80درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

انتهای پیام/

کد خبر 1398020917

برچسب‌ها