از توسعه گردشگری دریایی تا تقویت زیرساخت‌های اقامتی استان گیلان

در سال گذشته تقویت زیرساخت‌های گردشگری از گردشگری ساحلی تا هتل‌های پنج ستاره و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی، به منظور ایجاد تحول در گردشگری استان گیلان در دوران پساکرونا از جمله سرفصل‌های برنامه‌های اجرایی بوده است.

در ماه‌های گذشته علی‌رغم خسارت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به صنعت گردشگری، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش شد تا با تقویت زیرساخت‌های اقامتی، در طیف گسترده تأسیسات اقامتی بوم‌گردی تا هتل‌های پنج ستاره، استان گیلان در دوران پساکرونا شاهد شکوفایی صنعت گردشگری باشد.

صدور 1204 مجوز برای تاسیسات گردشگری

صدور و تمدید مجوز مجموعا برای 1204 واحد تأسیسات اقامتی اعم از هتل، هتل آپارتمان، مجتمع گردشگری، مهمان‌پذیر، بین‌راهی، خانه‌مسافر، بوم‌گردی و مجتمع‌های سرگرمی و دفاتر خدمات مسافرتی در سال‌ گذشته انجام شد.

نظارت بر تأسیسات گردشگری

نحوه رعایت‌دستورالعمل‌های بهداشتی خصوصا پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا از اهمیت فوق‌العاده‌ای در سال گذشته برخوردار بوده که در این راستا تعداد 3825 مورد بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری و اقامتی انجام شد که 170 مورد تذکر و 81 مورد اخطار کتبی صادر شد.

ایجاد اشتغال در حوزه خدمات گردشگری

ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی خصوصا در بخش‌های روستایی از نکات مورد تأکید در برنامه‌های اجرایی در سال گذشته بوده که به منظور تحقق این مهم، با بهره‌برداری از تأسیسات گردشگری تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان برای تعداد 12063 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی انجام شده است.

صدور 140 موافقت‌نامه اصولی

به منظور تسهیل امور سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت گردشگری استان گیلان با برگزاری جلسات متعدد کمیته فنی و بررسی طرح‌های پیشنهادی ایجاد تأسیسات گردشگری، برای 140 پرونده موافقت‌نامه اصولی صادر شده است.

اعطای بیش از 337 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کرونا

به منظور جبران بخشی از خسارات وارده ناشی از شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های سفر در این بازه زمانی مبلغ 337 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کرونا اعطا شد.

توسعه گردشگری دریایی و تفریحات آبی

به منظور فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری دریایی و آبی استان گیلان در سال گذشته برای دو بهره‌بردار شناورهای گردشگری و تفریحی در شهرستان بندرانزلی مجوز فعالیت صادر شد.

برگزاری آزمون جامع گردشگری در گیلان

آزمون جامع گردشگری با حضور 164 داوطلب در رشته‌های راهنمای فرهنگی، راهنمای طبیعت‌گردی، مدیریت دفاتر خدمات مسافرتی، مدیریت عمومی تأسیسات گردشگری و ارزیابی طرح تطبیق، در استان گیلان و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد.

تمرکز بر توسعه گردشگری کشاورزی و روستایی در گیلان

به منظور تحقق هدف توسعه گردشگری کشاورزی و آشنایی گردشگران با فرهنگ بومی و محلی اقوام استان گیلان، با برگزاری جلسه بررسی طرح‌های پیشنهادی، تعداد 10 پرونده متقاضی ایجاد تأسیسات گردشگری کشاورزی مورد موافقت اعضا قرار گرفته و برای ادامه روند قانونی به سازمان جهاد کشاورزی ارسال شد.

انتهای پیام/

کد خبر 14000707709534

برچسب‌ها