ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستای قوشه دامغان

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در روستای هدف گردشگری قوشه دامغان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مریم سلمانیان روز شنبه 30 بهمن‌ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: «این زیرساخت‌ها بر اساس تفاهم‌نامه مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان و امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ایجاد می‌شود.»

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: «زیرساخت‌های روستاهای گردشگری با هدف معرفی هر چه بیشتر و جذب گردشگر به روستاها فراهم می‌شود.»

او ادامه داد: «زیرساخت‌های در نظر گرفته شده شامل مجموعه‌ای از بازارچه صنایع‌دستی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و ... است که با صرف 3 میلیارد ریال اعتبار در محل اراضی متعلق به دهیاری روستای قوشه از توابع بخش امیرآباد شهرستان دامغان ایجاد می‌شود.»

سلمانیان ابراز امیدواری کرد: «زیرساخت‌های گردشگری روستای هدف گردشگری قوشه در نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری برسد.»

قوشه، یکی از روستاهای شهرستان دامغان در استان سمنان است. این روستا در دهستان تویه دروار در بخش امیرآباد واقع است. قوشه در 38 کیلومتری جنوب غربی دامغان و در مسیر جاده دامغان - سمنان واقع شده است. یکی از مهم‌ترین بنای تاریخی روستای قوشه دامغان «کاروانسرای شاه‌عباسی» است.

انتهای پیام/

کد خبر 14001130863853

برچسب‌ها