اهدای اثری از صنایع‌دستی تایلند به موزه حرم حضرت معصومه(س)

سفیر تایلند در سفر به قم یک اثر از صنایع‌دستی این کشور را به موزه حرم مطهر حضرت معصومه (س) اهدا کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم، وراووت. پونگ پراپوت  در بازدید از  آستان مقدس حضرت  معصومه (س) یک ظرف از صنایع‌دستی و هنری کشور تایلند را به موزه فاطمی اهدا کرد.

 در مقابل حجت الاسلام محمدباقر مشکاتی رئیس اداره موزه آستان مقدس نیز چند اثر نفیس از کتب و منشورات موزه‌ای را تقدیم سفیر تایلند کرد.

در ادامه سفیر تایلند ضمن یادداشت دفتر خاطرات موزه فاطمی گفت: «در این موزه وجود گنجینه عظیم از  آثار باستانی چندهزارساله، آثار تاریخی دوران اسلامی و آثار متبرک مربوط به بارگاه فاطمی قابل تحسین و شگفتی است.»

او در ادامه  از معنویت و جذابیت آثار متبرک تالار عترت موزه،  وجود تمبر‌ها و اسکناس‌های کشور تایلند نمایش یافته در گنجینه گوهر‌ها و نشان‌های تالار عبرت موزه فاطمی ابراز خرسندی کرد.

موزه حرم حضرت معصومه (س) اولین موزه وقفی و بارگاهی ایران و جهان جموعه آثار با ارزشی است که پادشاهان، حاکمان و عاشقان کریمه اهل بیت و افراد و علاقه‌مندان به حفظ ميراث هنری و تاريخی به این موزه اهدا کرده‌اند.

بخشی دیگر از این گنجینه را آثار نفيس بيوتات حرم مطهر و برخی بقاع متبركه اطراف قم تشکیل می‌دهد؛ اشیای موزه حرم حضرت معصومه (س) در بخش‌های مختلف در دو و نیم‌طبقه و سه تالار به نمایش گذاشته شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر 14001202684105

برچسب‌ها